۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۰۱

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی:

رشد تولید و حذف واسطه‌گری اولویت بخش کشاورزی کشور است

رشد تولید و حذف واسطه‌گری اولویت بخش کشاورزی کشور است

همدان- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه رشد تولید و حذف واسطه‌گری سرلوحه کار در بخش کشاورزی است، گفت: به دنبال تنظیم بازار و بازگشت سودآوری به بخش تولید هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی جوادی ظهر دوشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه استان همدان پایتخت فرهنگ و تمدن کشور است، اظهار داشت: همدان به‌عنوان شهری که پایتخت سلسله‌ها حکومت‌های طولانی است و از طرفی ابوعلی سینا نماد آن است جایگاه خاصی دارد و ازلحاظ شهرسازی نیز حالت پیشرفته‌ای به خود گرفته است.

وی عنوان کرد: آرامش و امنیت امروز کشور ناشی از ثبات امنیتی است که نیروهای نظام ایجاد کرده اند که در منطقه و جهان بی‌نظیر است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به گذشت بیش از دو سال از کار دولت تدبیر و امید و  بیان این نکته که در کشور هر اتفاقی روی دهد با مشورت بزرگان نظام صورت می‌گیرد، گفت: دولت از ابتدای فعالیت تاکنون چند محور را دنبال کرده که قانون‌مداری یکی از آن‌هاست.

جوادی با تأکید بر اینکه هیچ دولتی عمل به قانون را تا این حد در کارنامه خود نداشته، اضافه کرد: با وجودیکه در برخی مسائل مشکلات و  تنگناهایی وجود داشته اما دولت فراتر از قانون پا نمی‌گذارد.

وی ادامه داد: در این دولت نظام مالی اصلاح و تنش‌هایی که هیچ کمکی به مردم و کشور نمی‌کرد فراموش شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به شرایط فعلی و وضعیت خاص اقتصادی، گفت: امیدواریم افق‌های اقتصادی جاری شود و اشتغال سراسر کشور را فراگیرد و کشور توسعه پیدا کند.

با مدیریت مصرف آب از بحران عبور می کنیم

جوادی در ادامه با اشاره به این مطلب که در بخش کشاورزی موضوعات مهمی مطرح است، بیان کرد: بدون شک بحران آب وجود دارد و با مدیریت می‌توانیم از این بحران خارج شویم.

وی بابیان اینکه استان همدان درزمینهٔ مدیریت آب به‌خوبی کارکرده، افزود: با توجه به آمادگی استان همدان می‌توان برای افزایش بودجه آب‌وخاک، همدان را با طرح‌های نوین آبیاری همیاری کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی بابیان این نکته که امام‌جمعه همدان محور وحدت و حامی مسئولین است، گفت: در استان همدان مردم و مسئولین به‌خوبی با یکدیگر تعامل دارند.

جوادی در ادامه به با اشاره به اینکه بخش کشاورزی در برنامه ششم توسعه سهم عمده‌ای دارد، افزود: ١٠درصد تولید ناخالص داخلی به این بخش مربوط و ٢٢و نیم درصد غیرمستقیم با بخش کشاورزی در ارتباط است.

وی با عنوان این مطلب که اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال ٩۴ پنج و هفت‌دهم درصد رشد داشته، اضافه کرد: جهاد کشاورزی از تمام بخش‌ها در این زمینه جلوتر است.

دو و نیم میلیارد دلار از واردات کسر و تراز منفی برای واردات ایجادشده است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون دو و نیم میلیارد دلار از واردات کسر و تراز منفی برای واردات ایجادشده است.

جوادی با تأکید بر اینکه رشد تولید و حذف واسطه‌گری سرلوحه کار در بخش کشاورزی است، افزود: به دنبال این هستیم که تنظیم بازار و سودآوری به بخش تولید بازگردد.

وی با اشاره به استان همدان به‌عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور امیدهای بسیاری به آن است، گفت:استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تشکل‌ها که حلقه واسطه بین مردم و مسئولین است و نیز ایجاد نهادهای مالی ازجمله اقدامات برای رفع مشکلات مردم محسوب می شود.

وی بابیان اینکه شایسته‌سالاری و اخلاق‌مداری از اولویت‌ها در انتخاب مدیران است، افزود: داشتن پتانسیل لازم، بومی بودن و همکاری با کارمندان و تشکل‌ها ازجمله ملاک‌ها در انتخاب مدیران سازمان‌هاست.

مدیر جدید سازمان جهادکشاورزی استان همدان نیز در این مراسم بابیان اینکه تدبیر و امید سرلوحه کار این دولت است، گفت: در این دولت انسان‌های باتجربه و کارآزموده بر سرکار هستند.

منصور رضوانی جلال بابیان اینکه مدیران سرداران عرصه خدمت تلاش و تولید هستند، افزود: در این برهه حساس اگر مدیری آن‌چنان‌که شایسته است خدمت نکند، گناهی نابخشودنی مرتکب شده است

وی با اشاره به اینکه اکنون فرصت خدمت به وی سپرده‌شده، عنوان کرد: باید از زیرساخت‌های اقتصادی ایجادشده نهایت بهره را برد و به دنبال تنظیم بازار بود.

کد خبر 2987600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha