۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۴۵

كتاب «علم و اراده الهی» به چاپ دوم رسید

كتاب «علم و اراده الهی» به چاپ دوم رسید

كتاب «علم و اراده الهی»اثر حجت السلام و المسلمین محمد حسن قدردان قراملكی، محقق گروه كلام و دين پژوهی پژوهشگاه، به چاپ دوم خود رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، پژوهش حاضر، نتيجه تلاش علمي حجت الاسلام و المسلمين محمد حسن قدردان قراملكي است كه در گروه كلام و دين پژوهي پژوهشگاه و قطب علمي فلسفه دين سامان يافته و به تازگی به چاپ دوم خود رسیده است.

اين اثر از دو بخش با عنوان علم و اراده تشکیل شده است. در بخش نخست، ماهيت علم و اقسام آن، علم ذاتي خدا  ونسبت آن با ذات، ادله موافقان و منكران علم ذاتي و علم پيشين و فعلي، گستره علم خدا از حيث شمول به اعدام و ممتنعات و غير متناهيات مورد تحليل و تقرير قرار مي گيرد.

مولف در بخش دوم اراده خدا را از سه منظر: معنا شناختي، وجود شناختي وگستره و نسبت آن با اصل عليت، شرور و اراده انسان مورد بحث قرار داده است.

از ویژگی های کتاب می توان به جامعیت مباحث، توجه به دیدگاه های معاصر اعم از اسلامی و غربی، نقدهای اختصاصی نویسنده بر دیدگاه های رقیب و نیز تعریف جدید از اراده خدا اشاره نمود.

نویسنده کتاب از دو دهه پیش در حوزه کلام و فلسفه دین به تحقیق و تألیف بیست کتاب و هشتاد مقاله در نشریات علمی پرداخته است که این جا می توان از کتاب: «خدا و مساله شر» (کتاب سال حوزه)، «قرآن و پلورالیسم» (کتاب سال حوزه)، «اصل علیت در فلسفه و کلام»، «معجزه در قلمرو عقل و دین»، «کلام فلسفی» و «مجموعه شش جلدی پاسخ به شبهات کلامی» نام برد.

چاپ دوم كتاب «علم و اراده الهي» به قلم حجت الاسلام و المسلمين محمدحسن قدردان قراملكي با قيمت 26000 تومان در اختيار مخاطبان قرار گرفته است.

کد خبر 3000899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha