۱۳ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۳۷

رئیس دانشگاه آزاد:

اراده سیاسی برای زیر سوال بردن اثرات دانشگاه آزاد وجود دارد

اراده سیاسی برای زیر سوال بردن اثرات دانشگاه آزاد وجود دارد

رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد: اراده سیاسی نهفته ای برای زیر سوال بردن اثرات این دانشگاه در جامعه وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر،حمید میرزاده در جلسه هیات امنای استان خراسان شمالی گفت: این دانشگاه توانسته طی مدت دو سال حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای آموزشی کشور اضافه کند.

وی خاطر نشان کرد: افزایش کیفیت تنها از طریق ارائه دروس به صورت کیفی، تاسیس آزمایشگاه های مجهز و به روز، تسهیل فرایند تبدیل علم به ثروت، رعایت شاخص هایی مانند نسبت استاد به دانشجو و میزان تخصیص بوجود ایجاد می شود و مسئولان واحدهای این دانشگاه باتوجه بیشتری به این موضوعات داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به اهمیت توسعه طرح شفا در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد گفت: طرح شفا، یک طرح آموزشی، پژوهشی و صنفی است، درآمدهای حاصل از ایجاد این شهرک ها قطعا می تواند در آینده ای نزدیک جایگزین درآمدهای حاصل از شهریه دانشجویان باشد.

میرزاده طرح ایجاد شهرک های شفا را طرحی خودگران دانست و افزود: شهرک های فناوری آزاد با استفاده از امکانات استان تاسیس و اداره خواهند شد، به علاوه در این شهرک ها فضایی نیز برای ایجاد مسکن اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه نیز در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: طبق ششم توسعه تا پایان سال ۹۴ تعداد دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه باید به ۵۱۰ هزار نفر می رسید که با برنامه ریزی های صورت گرفته خوشبختانه از این عدد جلوتر نیز هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه علاوه بر دارا بودن ۳۵ هزار عضو هیات علمی، از ۳۵ هزار عضو هیات علمی دانشگاه های دولتی نیز به صورت استاد مدعو بهره می گیرد در حالی که دانشگاه های دولتی از ظرفیت اساتید دانشگاه آزاد استفاده نمی کنند.

میرزاده با اشاره به برخی جو سازی ها علیه این دانشگاه درخصوص پایین بودن کیفیت آن گفت: علیرغم جوسازی های صورت گرفته علیه دانشگاه باید بگوییم که هیچ دانشجویی(بویژه دانشجویان دوره دکترا) در این دانشگاه بدون داشتن ۲ مقاله ISI فارغ التحصیل نمی شوند که این سخت گیری ها برای دانشجویان دکترای پژوهش محور نیز اعمال می شود.

وی بیان داشت: حداقل ۱۰ درصد از بودجه دانشگاه باید صرف امور پژوهشی شود که در صدد ایجاد سازوکار مناسبی برای جذب بودجه پژوهشی در استان ها هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به درآمدهای حاصل از فعالیت های دانش بنیان و اقتصادی در این دانشگاه گفت: با وجود مشکلات پیش رو این دانشگاه در سال گذشته حدود ۵۷۶ میلیارد تومان درآمد از حوزه فعالیت های دانش بنیان داشت که تمامی آن صرف توسعه فضای های آموزشی و زیر بناها شد.

میرزاده بیان داشت: این دانشگاه در حال حاضر به صورات ماهانه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به بیش از ۱۰۰ هزار کارمند و اعضای هیات علمی حقوق پرداخت می کند این در حالی است که دولت شرایط اشتغالزایی برای ۱۰۰ هزار نفر و پرداخت دستمزد به آنها را ندارد.

وی با اشاره به جلسه خود با وزیر علوم گفت: در این جلسه مقرر شد، هر سه عضو هیات علمی حق التدریس به عنوان یک عضو هیات علمی تمام وقت و هر دو عضو هیات علمی نیمه وقت به عنوان یک هیات علمی تمام وقت در نظر گرفته شود.

کد خبر 3015725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha