۱۶ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۰۲

پیش‌بینی وضعیت آب و هوا؛

آخر هفته هوای شمال گرم می‌شود

آخر هفته هوای شمال گرم می‌شود

سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده است که طی روزهای پایانی هفته در غالب نقاط کشور به خصوص در سواحل دریای خزر دمای هوا به طور نسبی افزایش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به خبرنگار مهر گفت: آخرین داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی بیانگر گذر امواج ضعیف تراز میانی جو از شمال غرب کشور در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه است. بر این اساس در این دو روز در برخی مناطق کشور افزایش ابر و در مرزهای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و مناطق شمالی آذربایجان شرقی بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه افزود: طی روزهای پایانی هفته در غالب نقاط کشور به خصوص در سواحل دریای خزر دمای هوا به طور نسبی افزایش می‌یابد. همچنین در استان‌های اردبیل و گیلان شاهد وزش بادهای نسبتا شدید جنوبی خواهیم بود.

به گفته وی از اواخر وقت امروز چهارشنبه و صبح روز پنجشنبه سواحل شرقی دریای خزر و استان خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی با افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد: از بعد از ظهر جمعه سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور شده و سبب ابرناکی و بارش در این مناطق خواهد شد. ضمنا در دو روز آینده مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج خواهد بود.

هوای تهران امروز و فردا کمی ابری گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی شده است و روز جمعه تهران شاهد هوایی نیمه ابری، بعد از ظهر ابری و در اواخر وقت بارش پراکنده و وزش باد خواهد بود

بیشترین و کمترین دمای هوای تهران امروز ۱۲ و ۴ درجه اعلام شده است.

کد خبر 3018447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha