۲۱ دی ۱۳۹۴، ۱۵:۳۶

دبیر ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت؛

نخستین دوره رقابت های قرآنی«شوق تلاوت» در مشهد برگزار می شود

نخستین دوره رقابت های قرآنی«شوق تلاوت» در مشهد برگزار می شود

مشهد- نخستین دوره رقابت های قرآنی «شوق ولایت» با هدف ایجاد رقابت سالم بین نخبگان طرح ملی تلاوت ویژه نوجوانان پسر دی ماه سال جاری در مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مقدم کیا ظهر دوشنبه در نشست خبری که با موضوع «طرح ملی تلاوت» در اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد با بیان اینکه طرح ملی تلاوت برای گروه سنی ۸ تا ۱۴ سال نوجوانان پسر اجرا می شود، اظهار کرد: نخستین دوره رقابت های قرآنی «شوق ولایت» با هدف ایجاد رقابت سالم بین نخبگان طرح ملی تلاوت در سراسر کشور، ترغیب و تشویق نخبگان قرآنی، بالابردن سطح تلاوت نخبگان طرح، آشنا شدن با شرایط مسابقات و کسب تجربه و محک زدن سطح آموزشی نخبگان دی ماه سال جاری در مشهد برگزار می شود.

وی افزود: امسال برای چهارمین طرح ملی تلاوت در ۱۸ استان و ۲۱ شهرستان کشور اجرا می شود که ۴۰۰ نخبه و استعداد قرآنی طی آن آموزش های لازم را فرا می گیرند و نیز یک هزار و ۵۰۰ نفر دیگر در قالب طرح های پیوست مشغول آموزش هستند.

دبیر ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت عنوان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد فرصت هایی جهت رقابت قاریان قرآنی در کشور امسال نیز طرح ملی تلاوت ویژه نخبگان نوجوان سراسر کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه هایی که در قالب این طرح در دستور کار قرار گرفت مسابقات شوق تلاوت بود که نخستین مسابقه آن با کمک و حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار کرد.

مقدم کیا با بیان اینکه رقابت های قرآنی شوق تلاوت دارای سه مرحله است، تصریح کرد: نخستین مرحله این مسابقات دی ماه جاری با میزبانی موسسه قرآن و عترت صراط در مشهد، مرحله دوم به میزبانی سازمان فرهنگی منطقه آزاد کیش و دفتر امام جمعه کیش در بهمن ماه و مرحله سوم به میزبانی دارالقرآن الشیعه با حضور ۱۵ نفر از زنخبگان قرآنی در حرم حضرت عباس (ع) کشور عراق برگزار می شود.

وی با اشاره به انتخاب طرح ملی تلاوت به عنوان برترین طرح قرآنی کشور در سال گذشته ابراز کرد: ستاد اجرایی این طرح از سال ۹۰ در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن آغاز به کار کرد و پس از تصویب توسط شورای آموزشی معارف قرآنی طی سه سال مقدماتی و سه سال تکمیلی شروع به ثبت نام از علاقمندان کرد.

کد خبر 3022386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha