۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۲۴

به دلیل بارش برف‌ و برودت هوا؛

اردبیل با ثبت شش روز بیشترین تعطیلی مدارس را در استان دارد

اردبیل با ثبت شش روز بیشترین تعطیلی مدارس را در استان دارد

اردبیل – معاون ابتدایی آموزش‌وپرورش استان اردبیل گفت: از آغاز فصل سرما تاکنون بیشترین تعطیلی با شش روز در مدارس شهرهای اردبیل، نمین و سرعین به ثبت رسیده است.

کمال عالی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: استان اردبیل یک منطقه سردسیر است و به‌صورت میانگین همه‌ساله تعطیلی سه تا پنج‌روزه مدارس به ثبت می‌رسد.

وی افزود: در سال جاری مناطقی داریم که فقط یک روز تعطیل‌ شده‌اند و سه منطقه دو روز و پنج منطقه سه روز تعطیل‌شده‌اند.

معاون ابتدایی آموزش‌وپرورش استان با تأکید به اینکه بیشترین تعطیلی در اردبیل و شهرهای اطراف آن به مدت شش روز است، ادامه داد: البته به دلیل اینکه تعطیلی بیشتر در نوبت صبح بوده و اغلب مدارس مرکز استان چرخشی است، درواقع نوبت صبح مدرسه تعطیل‌شده اما بعدازظهر دایر بوده است.

عالی زاده با یادآوری برگزاری جلسه‌ای در آبان ماه ویژه کارشناسان آموزشی برای برنامه‌ریزی درسی دوره ابتدایی تصریح کرد: درواقع در ۱۹ ناحیه آموزشی جلساتی برگزار شد تا کارشناسان برنامه‌ریزی درسی را متناسب با تعطیلات پیش ببرند.

وی افزود: در این جلسات توصیه شده تکالیف امتدادی و خلاقانه از سوی معلم بعد از روز تعطیل به دانش‌آموز ارائه شود تا جبران عقب‌ماندگی درسی را کرده باشد.

معاون ابتدایی آموزش‌وپرورش استان با اشاره به ارسال بخشنامه اجرای این مهم به ادارات و نواحی اضافه کرد: در جلسه معاونان آموزشی و روسا نیز این موضوع تأکید شده است.

عالی زاده در پاسخ به این سؤال که آیا تکالیف امتدادی تعارضی با بودجه‌بندی آموزگار دارد یا نه، ادامه داد: درواقع هر آموزگاری پیش‌بینی از چند روز تعطیل دارد و این پیش‌بینی را در طول سال تحصیلی به کار می‌گیرد.

وی متذکر شد: در بودجه‌ریزی آموزگار به‌صورت روزانه، ماهانه و سالانه برنامه تدریس خود را می‌داند و تکالیف امتدادی بعد از تعطیلات در نظر گرفته می‌شود تا دانش‌آموز از تحصیل عقب نماند.

کد خبر 3032992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha