۲۸ اسفند ۱۳۸۴، ۱۲:۲۷

در آستانه سال نو

تكنوازي كمانچه "صفير سيمرغ" منتشر شد

تكنوازي كمانچه "صفير سيمرغ"  منتشر شد

مهدي آذر سينا ، آهنگساز و نوازنده كمانچه ، اجراي زنده تكنوازي كمانچه خود را كه چند سال پيش در فرهنگسراي شفق ارائه كرده بود ، در دو لوح فشرده به نام "صفير سيمرغ" منتشر كرد .

به گزارش خبرنگار گروه موسيقي مهر، آذر سينا با اعلام اين خبر در باره اين آثاروويژگي هاي آن گفت : در سال 1375 من در فرهنگسراي شفق به اجراي برنامه پرداختم كه در قسمت دوم برنامه آرش فرهنگ فر ،نوازنده تنبك نيز با من همراهي مي كرد ؛ كنسرت مزبور در چهار شب متوالي ودر حضور استادان و موسيقي دانان ازجمله مرحوم فرهنگ فر برگزار شد.اين تكنوازي ها در دو سي دي و چهار بخش تنظيم شده است . سي دي اول شور و همايون و سي دي دوم سه گاه و اصفهان است كه  عينا همان اجراي زنده در سالن و به بدون كمترين اديت و دستكاري منتشر شده است .

وي در ادامه گفت : من بسيار مايلم كه منتقدان و اهل فن اين آثار را بشنوند و در مورد آن نظر و عقيده خود را مطرح كنند چرا كه موسيقي ايران و بويژه آثار منتشر شده در زمينه تكنوازي و موسيقي سنتي با نقد و نظر صاحبنظران مي تواند مسير رشد و تعالي را ادامه دهد.

آذرسينا از 5سال گذشته به علت عارضه اي كه براي دست راستش پيش آمده قادر به نوازندگي نيست اما همواره به عنوان يكي از  اساتيد و از مدعيان اصلي ساز كمانچه مطرح بوده است.

کد خبر 304647

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha