۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۵، ۲۰:۰۷

مهدويت پژوهان بايد خود را به علم روز مجهز كنند

مهدويت پژوهان بايد خود را به علم روز مجهز كنند

آيت‌الله جعفر سبحاني گفت: افرادي كه در زمينه مهدويت كار مي‌كنند بايد داراي زمينه‌هاي علمي بالا باشند و در اين باره متخصص شوند تا بتوانند مسائل را بدرستي مطرح كنند.

به گزارش خبرنگار "مهر" در قم، آيت‌الله سبحاني، در ديدار مسؤولان اجرايي دومين همايش بين‌المللي دكترين مهدويت، با ايشان گفت: ولايت فقيه پرتويي از ولايت امام زمان(عج) است و دشمنان براي ضربه‌زدن به نظام و ولايت فقيه به سراغ ولايت كبري رفته‌اند.

وي توجه به مسأله مهدويت را مختص به زمان كنوني ندانست و افزود: مسئله مهدويت از زمان شروع غيبت حضرت مهدي(عج) و حتي قبل از آن مورد بحث، گفت و گو، ايجاد سؤال و شبهات بوده است.

استاد حوزه علميه قم از امامت و مهدويت به عنوان جان تشيع ياد كرد و اظهار داشت: انتصاب از جانب خداوند و اعتقاد به مهدويت از مؤلفه‌هاي معرفي،‌ائمه اثني عشري است.

وي با بيان اينكه شبهات وارده شده در مسئله مهدويت به نفع ماست، تصريح كرد: ايجاد شبهات سبب تلاش و كار بيشتر ما مي‌شود.

 آيت‌الله سبحاني افزود:در حقيقت وجود دشمن مايه تكامل ماست و يكي از اسرار وجود شيطان دشمني با انسان است كه انسان بتواند در سايه اين دشمني از خود محافظت كند و به مقامات عالي برسد.

وي با اشاره به آيات قرآن، خاطرنشان كرد: مسئله مهدويت مسأله جديدي نيست، بلكه در تورات نيز بوده است.

استاد حوزه علميه قم با بيان اين كه بيشترين تكامل در زمان ظهور حضرت مهدي(عج)، تكامل عقلي و فكري بشر خواهد بود، تأكيد كرد: در زمان ظهور حضرت، عقول تكامل پيدا مي‌كند و در سايه اين تكامل مردم حضرت را به روشني خواهند ديد.

 آيت‌الله سبحاني، علت تهاجم به مهدويت در زمان حاضر را به سبب نظام مبتني بر ولايت فقيه در ايران دانست و ادامه داد: ولايت فقيه پرتويي از ولايت امام زمان(عج) است و دشمنان براي ضربه زدن به نظام و ولايت فقيه به سراغ ولايت كبري رفته‌اند.

وي با تأكيد بر ايجاد بخشي براي پاسخ به پرسش‌ها و شبهاتي كه از گذشته و اكنون در خصوص مهدويت بوده است، گفت: افرادي كه در زمينه مهدويت كار مي‌كنند بايد داراي زمينه‌هاي علمي بالا باشند و در اين باره متخصص شوند تا بتوانند مسائل را به درستي مطرح كنند.

وي در پايان مطالعه كتب اهل سنت در خصوص امام زمان(عج) و بهره‌گيري از تجربيات و تحقيقات ديگران در زمينه مهدويت ر براي بسط و گسترش فرهنگ مهدويت مفيد دانست.

 در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين مسعود پورسيدآقايي، دبير دومين همايش بين‌المللي دكترين مهدويت به تشريح اقدامات اين دبيرخانه پرداخت.

کد خبر 325998

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha