۱ خرداد ۱۳۸۵، ۱۷:۰۲

دستگيري 10 نفر از اعضاي باند تطميع و تهديد مردم در پرونده هاي قضائي

دستگيري 10 نفر از اعضاي باند تطميع و تهديد مردم در پرونده هاي قضائي

رئيس مركز حفاظت اطلاعات قوه قضائيه از دستگيري بيش از 10 نفر از اعضاي يك باند خبر داد كه با تطميع و تهديد و جعل اسناد در پرونده هاي قضائي مردم ، از آنان اخاذي مي كردند.

به گزارش خبرگزاري مهر ، اصغر جهانگير افزود: اعضاي اين باند در ابتدا با نشان دادن خود به عنوان اشخاص ذي نفوذ و داراي عناوين جعلي با قبول پرونده هاي مردم ، آنان را تطميع مي كردند و در صورت عدم موافقت صاحبان پرونده ، متوسل به تهديد شده و حتي براي مراحل مختلف رسيدگي پرونده ها ، نرخ هاي متفاوتي تعيين كرده بودند.

وي تصريح كرد: بيش از 10 نفر از اعضاي اين شبكه ظرف 20 روز اخير دستگير و ساير عوامل نيز در حال شناسايي و دستگيري هستند. همچنين پرونده بعضي از افراد در خانه اعضاي دستگير شده اين باند پيدا شده است.

جهانگير ادامه داد: اغلب كساني كه دستگير مي شوند هيچ ارتباطي با دستگاه قضائي ندارند و تحت عناوين مختلف سعي در اخاذي از مردم و گرفتن روحيه اميد و اعتمادي كه در سايه نظام مقدس جمهوري اسلامي پيدا شده ، دارند.

وي يكي از مهمترين آفاتي را كه تمام دولتها از ديرباز با آن مواجه بودند ، پديده جرم دانست و گفت: براي مقابله با اين پديده اگر چه مراحل مختلفي از مجازاتها در نظر گرفته شد و حتي طرح فردي كردن مجازات در گذشته نيز موجب كاهش ميانگين وقوع جرم نشد.

جهانگير ادامه داد: از 50 سال پيش تاكنون اصل پيشگيري از وقوع جرم مورد توجه تمام حكومتها ، حقوقدانان و انديشمندان قرار گرفت.

رئيس مركز حفاظت اطلاعات قوه قضائيه خاطرنشان كرد: امروزه بخشي از جرائم در جامعه به صورت آشكار و بخش مهمتر آن به صورت سازمان يافته و پنهان انجام مي شود كه حفاظت اطلاعات قوه قضائيه نيز بر اساس تدابير و رهنمودهاي رئيس قوه قضائيه از 6 سال پيش و با نگاه پيشگيري از جرائم و صيانت از كاركنان دستگاه قضائي تشكيل شد.

جهانگير گفت: بر اساس بند 4 و 5 اصل 156 قانون اساسي ، وظيفه پيشگيري از جرائم به قوه قضائيه سپرده شده و بر طبق آن اساسنامه اي با نظرات و ديدگاههاي آيت الله هاشمي شاهرودي تهيه و به دنبال آن مركز حفاظت اطلاعات قوه قضائيه كار خود را آغاز كرد.

وي تاكيد كرد: با توجه به دنياي پيچيده اطلاعاتي امروز و امكان بهره برداري منفي از فعاليتهاي سالم، ديگر افراد نمي توانند به تنهايي امنيت خود را حفظ كنند و مجموعه حفاظت به همين منظور و براي حفاظت و صيانت از كاركنان تشكيل شده است.

جهانگير افزود: امروزه شاهد فعاليت باندهاي پيچيده اي هستيم كه سعي دارند تا اين حكومت مستقل واقعي و اسلامي عصر حار را با شكست مواجه كنند و تمام دستگاهها بايد سعي كنند از اين فرصتي كه به بركت خون شهدا و ايثار تمام خدمتگزاران نظام در وحدت و همدلي سه قوه با يكديگر و يا امت مسلمان پديدار شده ، نهايت استفاده را نمايند.

رئيس مركز حفاظت اطلاعات قوه قضائيه  ادامه داد: بايد مسئولان طوري عمل كنند كه مردم احساس عدالت نمايند ، زيرا فردا براي خدمتگزاري دير است و از طرفي سعي شود فرصت هاي منفي ايجاد شده در مجموعه را با درايت و دور انديشي به فرصت هاي مثبت و قابل اتكا تبديل كنيم.

 

 

 

 

کد خبر 329802

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha