۸ اسفند ۱۳۹۴، ۹:۵۵

پاسخگویی به مطالبات مردمی اولویت نیروی انتظامی است

پاسخگویی به مطالبات مردمی اولویت نیروی انتظامی است

رئیس پلیس پیشگیری ناجا استفاده از ظرفیت معاونت اجتماعی را در ارتقاء آگاهی عمومی کارآمد دانست و گفت: پاسخگویی به مطالبات مردمی اولویت پلیس است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمد شرفی در مراسم تودیع و معارفه معاونان اجتماعی پلیس پیشگیری ناجا گفت: پیشگیری اجتماعی مقدم تر از پیشگیری انتظامی و قضائی است.

وی افزود: پیشگیری اجتماعی مجموعه اقداماتی است كه هدف آن خنثی كردن عوامل تاثیرگذار در تكوین جرم است  که با استفاده از محیط های اجتماعی به دنبال تاثیرگذاری بر فرآیند شكل گیری شخصیت افراد است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: این تاثیرگذاری بر فرایند شكل گیری شخصیت از طریق اقدامات تربیتی مانند آموزش، تربیت، ترغیب و تنبیه و ....عملی می شود.

وی در ادامه به تشریح وظایف و ماموریت های معاونت اجتماعی پلیس پیشگیری پرداخت و اظهار داشت: این معاونت یكی از واحد های تاثیرگذار و مهم در نیروی انتظامی است.

سردار شرفی بر ضرورت وجود معاونت اجتماعی در پلیس پیشگیری تاكید كرد و گفت :این معاونت با اتخاذ رویكرد پیشگیرانه ، پیش دستانه اجتماعی و با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری،گام های مثبتی در عرصه توسعه نظم و امنیت برداشته است.

وی در ادامه اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی را از دستاوردها و برنامه های پلیس پیشگیری و اساس كار معاونت اجتمامی دانست و افزود:رسانه، پل ارتباطی با مردم و وسیله روشن سازی افكارعمومی است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در یک نگرش كلی در مسائل امنیتی و اجتماعی تغییرات شگرف و مثبتی داشته است.

سردار شرفی با بیان اینكه پلیس مردمی و ولایی، اصلی ترین شعار نیروی انتظامی است،گفت: شناسایی مشكلات، پاسخگویی به مطالبات مردمی، ارائه راهكارهای لازم در راستای پیشگیری و مقابله با جرایم از جمله ماموریت های معاونت اجتماعی است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا همچنین به ارتباط و تعامل مناسب همراه با رعایت عزت و مصلحت سازمانی با آحاد و اقشار مختلف جامعه تاكید كرد و افزود:سطح تعاملات با سازمان های دیگر باید توسعه یابد.

وی اطلاع رسانی به موقع از اقدامات و عملكرد پلیس توسط مسئولان دستگاه های اجرایی را بسیار مهم دانست و تصریح كرد: توسعه تعامل با مردم موجب جلب اعتماد عمومی و در پی آن افزایش مشاركت عمومی و سرمایه اجتماعی است، سرمایه اجتماعی در تولید امنیت پایدار موثر است.

سردار شرفی با بیان اینكه تغییر نگاه امنیتی به رویکرد اجتماعی بسیار مهم است، گفت: حل و فصل منازعات امنیتی باید با ابزارهای اجتماعی صورت گیرد، نه این كه مسائل اجتماعی را امنیتی كنیم.

وی افزود: باید احساس امنیت را در جامعه ارتقا دهیم كه البته این مهم به سادگی میسر نیست و باید از شیوه های و ظرفیت های نوین و اثرگذار از قبیل رسانه، نخبگان استفاده شود.

در این مراسم  از زحمات سرهنگ عزیزاله اسماعیلی تقدیر و سرهنگ علی ماندگار به عنوان معاون جدید اجتماعی پلیس پیشگیری ناجا معرفی شد.

کد خبر 3567319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha