۱۳ اسفند ۱۳۹۴، ۹:۲۰

عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم:

ولایت فقیه در مصادره یک شخص یا گروه خاص نیست

ولایت فقیه در مصادره یک شخص یا گروه خاص نیست

دامغان- عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم با تاکید بر اینکه ولایت فقیه نباید در مصادره یک گروه و شخص خاصی قرار گیرد، گفت: ولایت فقیه متعلق به همگان است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی چهارشنبه شب در مجمع علما و فضلای دامغان به میزبانی حوزه علمیه امام صادق (ع) این شهرستان، به نقش و جایگاه رفیع ولایت فقیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخت و ابراز داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه دو رکن مهم و تاثیر گذار در جامعه دینی و اسلامی است که می بایست در راستای حفاظت و صیانت از آن ها گام برداریم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بیش از گذشته به فعالیت های فرهنگی، مبلغان و روحانیان نیازمند است، گفت: یکی از وظایف روحانیت در عصر حاضر این است که خود را برای استمرار انقلاب اسلامی ایران آماده کنند همچنین ما نیز باید بصیرت و هوشیاری خود را افزایش داده و از انقلاب اسلامی و ارزش های دینی محافظت کنیم.

وظیفه روحانیت آگاهی مردم است

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (س) با اشاره به بصیرت انتخاباتی ملت ایران اسلامی، ابراز داشت: مجلس شورای اسلامی دارای یک جایگاه والا و ارزنده است و در این مجلس جای مخالفان دین و اسلام نبوده و نیست لذا وظیفه روحانیت است که درمقابل مخالفان دین و قرآن بایستند و با آن مقابله کند.

فاضل لنکرانی همچنین ضمن گرامیداشت فرارسیدن ایام فاطمیه دوم سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) حجت تمام برائمه است لذا باید نسبت به شخصیت ممتاز و ارزنده آن حضرت بیشتر آشنا و در این راستا فهم و آگاهی خودمان  را نسبت به آن بانوی بزرگوار افزایش دهیم.

وی افزود: خدمت به فقرا، حل مشکلات مردم و تحصیل علم یکی از راه های طاعت خدا است پس باید باید کوشید جنبه های علمی حوزه های علمیه افزایش پیدا کند همچنین باید گفت شهرستان دامغان با دارا بودن سابقه دینی و فرهنگی و وجود عالمان دینی باید تعداد طلاب حوزه علمیه آن افزایش پیدا کند و این تعداد طلبه برای حوزه علمیه شهرستان دامغان کافی نیست.

شهرستان دامغان دارای چهار حوزه علمیه برادران و خواهران و ۵۰۰ طلبه است.

مجمع علما و فضلای شهرستان دامغان ۸۰عضو دارد.

کد خبر 3571598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha