«سید حسن نصرالله»:

اگر «مقاومت» نبود اکنون لبنان را رژیم صهیونیستی اداره می کرد

اگر «مقاومت» نبود اکنون لبنان را رژیم صهیونیستی اداره می کرد

سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت فرمانده شهید علی فیاض (معروف به حاج علاء) طی سخنانی اظهار داشت: اگر مقاومت نمی کردیم، اکنون صهیونیست ها لبنان را اداره می کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت فرمانده شهید علی فیاض (معروف به حاج علاء) در منطقه أنصار واقع در جنوب لبنان طی سخنانی اظهار داشت: به خانواده این شهید بزرگ و مجاهد به خاطر شهادت وی تبریک عرض می کنم و همچنین به دلیل از دست دادن او تسلیت می گویم.

وی در همین راستا افزود: همچنین به خانواده های دیگر مجاهدانی که همراه این فرمانده شهید در عملیات اخیرشان به مرتبه شهادت نائل شدند، مراتب تبریک و تسلیت خود را اعلام می دارم.

سید حسن نصرالله در خصوص شخصیت شهید علی فیاض تصریح کرد: وی از فرماندهان و قهرمانان حزب الله در جنگ 2006 با رژیم صهیونیستی بود که هم در عرصه میدانی فعالیت می کرد و هم عملیات را رهبری می نمود.

وی در همین راستا افزود: حاج علاء از جمله جوانان مقاومت بود که به گزینه مقاومت ایمان داشت.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه گفت: اگر ما مقاومت نمی کردیم، اکنون این رژیم صهیونیستی بود که اداره لبنان را در دست گرفته بود.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: آیا کشور عرب زبانی وجود دارد که جرأت تحویل تسلیحات و یا ارائه کمک های مالی به مقاومت را داشته باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: هر کس از اتحادیه عرب انتظار داشته باشد که از لبنان در برابر دشمن حمایت کند، اشتباه کرده است.

آن که از لبنان حمایت می کند، ارتش، مردم و مقاومت است

دبیرکل حزب الله در ادامه گفت: آن که از این کشور حمایت می کند، ارتش، مردم و مقاومت است.

وی در همین راستا افزود: این توان درونی غیر مشروط است که لبنان را زیر چتر حمایت خود قرار داده است.

سید حسن نصرالله در ادامه اظهار داشت: مقاومت به خاطر همین جانفشانی ها در نزد مردم کشورهای عرب زبان آبرو و شرافت پیدا کرده است.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: واکنش های مردم و برخی از مسئولین به صورت رسمی در همبستگی با مقاومت، طبیعی است.

دبیرکل حزب الله در رابطه با عربستان نیز گفت: سعودی ها در صدر توطئه گران علیه هر نظام یا ارتش کشوری عرب زبان است که قصد دارد با رژیم صهیونیستی مقابله کند و کرامت اعراب را بازگرداند.

وی در ادامه در خصوص تروریستی خواندن حزب الله نیز اظهار داشت: این اقدام ادامه راهبرد قدیمی است ولی این مقاومت که تروریسم تلقی می گردد، موجب شد که عزت و کرامت به اعراب بازگردد.

تاج و تخت و حیات برخی رژیم ها در گروه حمایت از رژیم صهیونیستی است

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تاج و تخت و حیات برخی رژیم ها در گروه حمایت از رژیم صهیونیستی است.

وی در ادامه گفت: ما به بوسنی رفتیم تا به مردمی که روزانه کشته می شدند، کمک کنیم و حاج علاء خانواده و شهر خود را به قصد دفاع از مسلمانان ترک کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: چرا به ما تهمت می زنند که مقاومت فرقه گراست؟ وی در همین راستا افزود: آیا مردم بوسنی شیعه بودند که ما از آنها دفاع کردیم.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: خساراتی که داعش در عراق به اهل تسنن وارد کرده است، از شیعیان بیشتر و خطرناک تر است.

وی در همین راستا تصریح کرد: گروه بزرگی از فرماندهان و کادر خود را فراخواندیم و آنها را مخفیانه به عراق اعزام کردیم.

دبیرکل حزب الله در ادامه اظهار داشت: این ما هستیم که با تروریست هایی که تمامی جهانیان را تکفیر می کنند، در حال جنگ هستیم؛ حال آیا ما تروریست هستیم؟

اگر تحت فرماندهی آمریکا با تروریست ها می جنگیدیم، تروریسم تلقی نمی شدیم

وی همچنین گفت: اگر تحت فرماندهی آمریکا با تروریست ها می جنگیدیم، تروریسم تلقی نمی شدیم.

سید حسن نصرالله عنوان کرد: در عربستان گرد هم آمدید و ائتلاف به اصطلاح مقابله با داعش را ایجاد کردید. آیا می توانید بگویید که در طول بیش از یک سال از این اقدام در عراق چه به دست آورده اید؟

وی تصریح کرد: آنچه موجب شگفتی است، ایجاد ائتلاف اسلامی به رهبری آمریکا است.

دبیرکل حزب الله در ادامه گفت: شهامت عربی داشتن بدین معناست که هر عرب زبانی به عراق برود و از اهل سنت، شیعیان، کردها و ترک ها دفاع کند نه اینکه هر کس که در عراق مشغول دفاع از این افراد است را تروریسم تلقی کند.

وی همچنین خطاب به شیخ نشین های حوزه خلیج فارس اظهار داشت: ما در عراق تحت فرماندهی الحشد الشعبی که یک نیروی مخلص و ملی است در حال نبرد هستیم و اگر الحشد الشعبی نبود، تروریست های داعش اکنون در خانه ها و کاخ های شما حضور داشتند.

سید حسن نصرالله در همین راستا تصریح کرد: شهید حاج علاء از جمله نخستین فرماندهانی بود که به سوریه رفت و با وجود اینکه 2 مرتبه نیز زخمی شد، مجددا به این کشور بازگشت.

دبیرکل حزب الله در ادامه گفت: شهید حاج علاء و برادرانش با فهم درست از جنگ سوریه و با بصیرت و هوشیاری پای در این جنگ گداشتند.

وی در همین راستا تصریح کرد: ما در جایگاهی نیستیم که به حضور در سوریه امر کنیم اما این درک، فهم و دیدگاه ما است.

سعودی ها وقتی از کسی شکست می خوردند، کوچکترین کارشان عصبانیت است

سید حسن نصرالله در رابطه با عربستان گفت: من واقعیت و علت خشم سعودی ها را به خوبی می دانم؛ زیرا سعودی ها وقتی از کسی شکست می خوردند، کوچکترین کارشان عصبانیت است.

سعودیها در یمن و بحرین شکست خورده اند

وی همچنین در خصوص تجاوز عربستان به یمن گفت: عربستان در یمن شکست سختی خورده است و هزینه سنگینی برای این شکست پرداخت کرده است.

وی در ادامه افزود: در نهایت پیروزی از آن مردم یمن است.

سید حسن نصرالله در رابطه با نقشه عربستان برای سوریه نیز گفت: سعودی ها انتظار داشتند که طی چند ماه دولت بشار اسد را ساقط کنند ولی اکنون 5 سال گذشته است اما اهداف عربستان در سوریه محقق نگشته است و این نیز شکست بزرگی برای آن ها محسوب می شود.

دبیرکل حزب الله لبنان در رابطه با بحرین نیز اظهار داشت: شکست سیاست های سرکوبگرانه عربستان در بحرین از تداوم تظاهرات مسالمت آمیز مردم بحرین مشخص می شود.

سید حسن نصرالله در ادامه در رابطه با شکست های متوالی عربستان در منطقه عنوان کرد: سعودی ها نیازمند کسی هستند که مسئولیت شکست های خود را به وی تحمیل کنند و اگر این فرد حزب الله است که موجب به شکست کشاندن سیاست ها و نقشه های آل سعود در منطقه است، این امر موجب افتخار ما در دنیا و آخرت است.

وی در ادامه تصریح کرد: هر کس که در سوریه با عربستان مشغول جنگ است، مدافع حقیقی منافع ملی لبنان محسوب می شود.

دبیرکل حزب الله لبنان در رابطه با تونس نیز گفت: برخورد تونس با مقاومت و قضیه فلسطین مشخص است و ما تا به حال واکنش های گوناگونی از تونس مشاهده کرده ایم.

وی در ادامه سخنان خود از تمام کسانی که از حزب الله دفاع کرده و با آن ابراز همبستگی کردند و همچنین کسانی که تصمیم شورای همکاری خلیج فارس در تروریستی قلمدادکردن حزب الله را محکوم نمودند، تشکر کرد.

اتفاقات اخیر نشان دهنده جایگاه والای حزب الله نزد کشورهای عربی است

سید حسن نصرالله گفت: اتفاقات اخیر نشان دهنده جایگاه والای حزب الله نزد کشورهای عربی است و تاکید می کند که همچنان مقاومت، فلسطین و جنگ فلسطین با رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

وی همچنین اظهار داشت: پاسخ ها و واکنش های رسمی و مردمی که مقاومت را تایید می کردند، پیامی قوی به رژیم صهیونیستی ارسال کرد.

سید حسن نصرالله در همین راستا افزود: این اقدامات و محکوم کردن ها در حقیقت فریاد زدن بر سر این سلطه گر دارای پول و تکفیر کننده دین و سیاست محسوب می شود.

وی همچنین اظهار داشت: این واکنش ها ارسال پیامی به رژیم صهیونیستی است که در آن تاکید می کند که در جهان اسلامی و عربی روزی نخواهد آمد که حضور شما طبیعی قلمداد شود.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین عنوان کرد: هیچ نظام عربی حتی آل سعود نمی تواند روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی سازی کند و هر کس بخواهد آنها را حمایت کند، با خود صهیونیست ها سقوط خواهد کرد.

پیروزی از آن مقاومت است

وی تاکید کرد که از لبنان در برابر خطرات محافطت می کنیم و آرامش داخلی را حفظ می کنیم. همچنین راه مقاومت را ادامه خواهیم داد و در میدان هایی که باید حضور داشته باشیم، با وجود تهمت ها، دروغ ها و قربانی دادن حاضر خواهیم شد.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: ما پرچمدار حق در برابر سلطه گران متجاوز و متحدانش باقی خواهیم ماند و در نهایت ان شاء الله پیروزی از آن ماست.

کد خبر 3574180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha