۲۰ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۴۸

با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی؛

برگزیدگان جشنواره قرآنی حوزه علمیه خواهران تجلیل شدند

برگزیدگان جشنواره قرآنی حوزه علمیه خواهران تجلیل شدند

۷۹ برگزیده جشنواره قرآنی حوزه علمیه خواهران در مراسمی با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی و حجت‌الاسلام قرائتی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، دهمین جشنواره قرآنی حوزه علمیه خواهران روز پنج شنبه با حضور آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، مدیر و معاونان مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، حجج اسلام قرائتی و رفیعی و خواهران برگزیده جشنواره در محل مرکز مدریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

در این مراسم از ۷۹ خواهر برگزیده کشوری جشنواره قرآنی در ۸ بخش با اهدای لوح و هدیه تجلیل و قدردانی شد.

مرضیه زمانی، حکیمه شامخی امیری، محبوبه حسن خانی، طیبه پارسامهر، پروین سعادت انور، سمیه قربانی و طاهره گلشن رتبه‌های اول بخش حفظ موضوعی جشنواره قرآنی حوزه علمیه خواهران بودند.

تجلیل از خانواده شهدای قرآنی منا و مدافع حرم

همچنین در این مراسم از تعدادی خانواده شهدای قرآنی منا و مدافع حرم تقدیر به عمل آمد.

معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در سخنانی با بیان این که هدف از برگزاری جشنواره قرآنی ترویج مفاهیم قرآنی به جامعه است، اظهار داشت: ما زمانی طلبه موفقی هستیم که بتوانیم معارف قرآنی را میان دختران و پسران درسطح جهان گسترش دهیم.

حجت‌الاسلام رضا اسکندری بیان کرد: سبک زندگی قرآنی مملو از صفا و صمیمیت، خیر و نیکی‌ها است و ما وظیفه داریم قرآن را در جامعه ترویج کنیم.

وی با بیان این که  آیات الهی باید با جان ما مانوس شود، ابراز داشت: مادران تاثیر بسیار زیادی در انس و عمل به قرآن کریم دارند و این تاثیر را قشر دیگری ندارد. خواهران تلاش کنند این نور و معنویت قرآن را به سایر اقشار منتقل کنید.

شرکت ۱۰ هزار و ۶۶۷ نفر در دهمین جشنواره قرآنی

معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران بیان داشت: در دهمین جشنواره قرآنی حوزه علمیه خواهران ۱۰ هزار و ۶۶۷ نفر شرکت داشتند که در مدارس تحصیل می کنند و به ترویج مفاهیم قرآنی نیز می‌پردازند.

وی عنوان کرد: در بخش ترجمه و مفاهیم سه هزار و ۲۰۵ نفر حضور داشتند که ۵۵۷ نفر به مرحله استانی راه یافتند و در بخش تفسیر نیز ۲ هزار و ۱۲۵ نفر شرکت داشتند که از این تعداد ۲۹۲ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

شرکت طلاب از ۵۴۰ مدرسه در تفسیر موضوعی

معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: در تفسیر موضوعی جشنواره قرآنی حوزه علمیه خواهران ۵۴۰ مدرسه شرکت کردند.

وی افزود: در بخش حفظ ترتیبی ۵۴۰ نفر در مرحله استانی حائز مقام شدند و در مقالات علمی ۲ هزار و ۱۲۴ نفر در مرحله بعدی مقام آوردند و ۶۰ نفر با رقابت در مرحله استانی برترین شدند.

معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران بیان کرد: خواهران باید حداقل به یک زبان خارجی مسلط باشند و از فضای مجازی استفاده کرده و معارف قرآنی و اهل بلیت را ترویج کنند.

کد خبر 3577552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha