۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۵۰

انیمیشن «آخرین داستان» در بازار کن معرفی شد

انیمیشن «آخرین داستان» در بازار کن معرفی شد

انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به کارگردانی اشکان رهگذر روز گذشته ۲۷ اردیبهشت در بازار فیلم کن معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، انیمیشن «آخرین داستان» که از طرف جشنواره «انیمه انسی» به بازار فیلم کن دعوت شده بود روز گذشته ۱۶ می مصادف با ۲۷ اردیبهشت ماه طی برنامه‌ای دو ساعته با عنوان Annecy goes to Cannes در کنار سه پروژه برتر دیگر انیمیشن از کشورهای لهستان، فرانسه و کلمبیا ـ‌ آلمان معرفی شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

در این برنامه که برای معرفی پروژه‌های برتر انیمیشنی در حال تولید در دنیا  توسط جشنواره «انیمه انسی» و کن ترتیب داده شده بود، بخش‌هایی از هر چهار پروژه به نمایش در آمده و توسط نمایندگان خود معرفی شدند. این نخستين بار بود که جشنواره «انيمه انسى» فرانسه انيميشنى ايرانى را به بازار فيلم كن دعوت می‌كرد.

همچنین در این برنامه دومین آنونس رسمی انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» نیز برای نخستین بار به نمایش درآمد و در ادامه به صورت اختصاصی در سایت cartoonbrew.com که مهمترین سایت خبری انیمیشن در سطح جهان است، رونمایی شد.

از استودیو هورخش که تولید «آخرین داستان» در آن صورت می‌گیرد پویان مکری به عنوان مدیر پروژه، احسان و آرمان رهگذر از اعضای هیات مدیره استودیو در این مراسم حضور داشتند.

انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» برداشت آزادی از داستان «ضحاک» در شاهنامه فردوسی است. تولید این انیمشین از سال ۱۳۸۹ آغاز شده و هنوز در مرحله تولید است. پیش بینی می‌شود تولید این اثر در بهار ۹۶ به پایان برسد. جشنواره «انیمه انسی» در سال ٢٠١٣ «آخرین داستان» را به عنوان یکی از ٦ پروژه برتر در حال تولید انیمیشن دنیا انتخاب کرد.

از عوامل تولید این انیمیشن می‌توان به اشکان رهگذر کارگردان و سناریست، پویان مکری مدیر پروژه، احسان رسولف تهیه کننده و کریستف رضاعی آهنگساز اشاره کرد. هم اکنون بالغ بر ١٠٠ هنرمند انیماتور در روند ساخت این انیمیشن همکاری دارند.

کد خبر 3661227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha