۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۱۳

همایش عالم واقف علامه شیخ حسن آل عصفور برگزار می شود

 همایش عالم واقف علامه شیخ حسن آل عصفور برگزار می شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از برگزاری همایش عالم واقف «علامه شیخ حسن آل عصفور» چهارشنبه ۱۲ خرداد در مجتمع فرهنگی شهدای خلیج فارس خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مرتضی محمدیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی همایش عالم واقف «علامه شیخ حسن آل عصفور» که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، گفت: در جلسه ای که با آیت الله صفایی بوشهری داشتیم، وی گفت «در زمانی که هنوز اسراییل مکان مشخصی برای خود نداشت بهائیت قصد حضور در منطقه بوشهر را داشت و به محض مطلع شدن شیخ حسن آل عصفور و مرحوم کازرونی، آنها زمینهای بوشهر را خریداری و وقف کردند و  این یک حرکت و مبارزه سیاسی و اقتصادی بود که در مقابل صهیونیست و بهائیت توسط این افراد شکل گرفت».

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در ادامه افزود: امام جمعه بوشهر نیز در دیدار با اعضاء ستاد مرکزی به ضرورت احیای موقوفه های آل عصفور در بوشهر که با نیت مبارزه با شکل گیری بهائیت در این استان وقف شده است، تاکید داشتند.

ثبت ۹۰ وقف در سال ۹۴ در بوشهر

وی با بیان اینکه در سال ۹۳ تعداد هشتاد وقف و سال ۹۴ تعداد ۹۰ وقف در استان بوشهر به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: موقوفه های آل عصفور و کازرونی بخش عمده ای از زمینها، اماکن و بناهای شهر بوشهر را شامل می شود.

 تعداد ۵ اثر به عنوان مقاله برتر انتخاب شد

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی حسینی، دبیر ستاد همایش عالم واقف «علامه شیخ حسن آل عصفور» در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه هماهنگی برای برگزاری این همایش از یک سال گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: با فراخوانی که کمیته علمی ستاد انجام داد نزدیک به ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال و ۳۰ اثر مقاله به بخش داوری رسید و تعداد ۵ اثر به عنوان مقاله برتر انتخاب شد.

دبیر ستاد همایش عالم واقف «علامه شیخ حسن آل عصفور» یادآور شد: این همایش با سخنرانی آیت الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر، آیت الله حسینی بوشهری، ریاست حوزه علمیه کشور و عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری، دکتر محمد آل عصفور، علامه حدائق چهارشنبه ۱۲ خردادماه ساعت ۹ صبح در مجتمع فرهنگی شهدای خلیج فارس در دو بخش عمومی و علمی برگزار خواهد شد.

 رونمایی از ۳ جلد کتاب علامه شیخ حسن آل عصفور در بوشهر

علیرضا یزاف، عضو فرهنگی شورای فرهنگ عمومی و عضو علمی ستاد مرکزی همایش عالم واقف «علامه شیخ حسن آل عصفور» با بیان اینکه آل عصفور از علمای جهان تشیع است که کتابهایی از وی باقی مانده است، گفت: کتاب تخصصی از علامه شیخ حسن آل عصفور در کشور بحرین، کتابخانه های آستان قدس رضوی، حرم حضرت معصومه (س) قم، آیت الله مرعشی نجفی موجود است.

عضو علمی ستاد مرکزی همایش عالم واقف «علامه شیخ حسن آل عصفور» ادامه داد: تا کنون به ۵ جلد از مکتوب علامه شیخ حسن آل عصفور دسترسی پیدا کرده ایم و توانستیم ۳ جلد از کتاب های این عالم شیعی با عناوین «فلسفه مناسک الحج و دلیل الحاج، الفتاوی الحسینیه فی العلوم المحمدیه، هدایه العباد الی فتاوی صاحب السداد» به چاپ مجدد رسیده است.

 برگزاری نشست «فرهنگ وقف و اقتصاد مقاومتی»

علیرضا یزاف خبرداد: سه جلد کتاب تخصصی مرحوم علامه شیخ حسن آل عصفور در روز همایش در جمع ۴۱ نفر از بیت این عالم، ائمه جمعه و روحانیت، فرمانداران، نخبگان فرهنگی و موافقان نیک اندیش رونمایی می شود و همچنین برنامه نشست «فرهنگ وقف و اقتصاد مقاومتی» شامگاه سه شنبه با حضور مدعوین در مسجد مجلسی این عالم شیعی برگزار خواهد شد.

کد خبر 3671297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha