۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۳۰

فرماندار سمنان:

اوقات فراغت با نیاز سنجی جوانان برنامه ریزی شود

اوقات فراغت با نیاز سنجی جوانان برنامه ریزی شود

سمنان - فرماندار سمنان جوانان را بزرگترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: اوقات فراغت با نیاز سنجی جوانان منطقه برنامه ریزی شود تا بتوانیم در جذب حداکثری این قشر موفق باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعباس دانایی صبح پنج شنبه در خلال جلسه ساماندهی امور جوانان با موضوع برنامه ریزی و غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در سال جاری به میزبانی سالن شهدای فرمانداری سمنان، ضمن بیان اینکه باید زمینه بروز استعداد و توانایی های بالقوه نسل جوان و آینده ساز ایران اسلامی فراهم شود، بیان داشت: برنامه ریزی ستاد ساماندهی اوقات فراغت جوانان، می بایست بر اساس نیازها و کمبودهای این قشر باشد چرا که در غیر این صورت استقبال قشر جوان از برنامه های اوقات فراغت کمرنگ خواهد شد.

وی افزود: در سال های گذشته، طرح پایش ارزش و نگرش در رفتار جوانان سطح کشور اجرا شد و استفاده از نتایج آن می تواند در برنامه ریزی ساماندهی امور جوانان به خصوص در ماه های فصل تابستان مهم باشد از سوی دیگر مقام معظم رهبری با تاکید بر مسائل اجتماعی در کشور، همواره بر هم افزایی و همفکری دستگاه های متولی با موضوع مقابله با آسیب های اجتماعی تاکید دارند.

سبک زندگی اسلامی مورد تاکید باشد

فرماندار سمنان یکی از موارد مطروحه در برنامه ریزی اوقات فراغت را سبک زندگی اسلامی و جوانان دانست و گفت: در این راه می توان از ظرفیت های روحانیان، مبلغان، امکانات فرهنگی، مطالعه، فضای مجازی و ... بهره برد تا برنامه های جذابی برای جوانان ترتیب داده شود.

دانایی درباره اهمیت برنامه ریزی در مقوله های اجتماعی نیز توضیح داد: هر پدیده اجتماعی برای موفقیت نیازمند برنامه ریزی و تصمیمات کارشناسی است و اوقات فراغت نیز از این مقوله مستثنی نیست لذا باید در راستای  شناسایی و رفع نیاز های فراغتی جوانان به خصوص در بخش های علمی، مهارتی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی برنامه ریزی ویژه ای داشت.

وی افزود: ساماندهی برنامه های ویژه اوقات فراغت با توجه به نیاز امروز کشور می تواند بر اساس اشتغال زایی، آموزش فنی و حرفه ای و کاردانی باشد که این امر باید مورد توجه تصمیم سازان این عرصه قرار گیرد.

۳۱۱۸سامانه اطلاع رسانی از اوقات فراغت

رئیس اداره ورزش و جوانان سمنان نیز در این نشست با اشاره به فراهم شدن اطلاع یابی خانواده ها از برنامه ریزی های صورت گرفته اوقات فراغت دستگاه های متولی شهرستان، گفت: خانواده ها می توانند از سامانه تلفن گویای ۳۱۱۸ برای آگاهی از کلاس های اوقات فراغت استفاده کنند.

محمد چنگیری از برگزای ۸۹۰ برنامه طی سال گذشته در ۱۶۳ پایگاه سمنان خبر داد و بیان داشت: اداره ورزش و جوانان در اجرای بخشی از این برنامه ها با ۱۷ دستگاه و سازمان مردم نهاد مشارکت داشته است.

وی افزود: مطالبات وخواسته‌های متنوع جوانان نیازمند کار کارشناسی و تخصصی در برنامه ریزی حوزه های مختلف است که امیدواریم بتوانیم در سال جاری نیز مانند سال گذشته در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی بکوشیم.

کد خبر 3687432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha