۳ شهریور ۱۳۸۵، ۱۴:۱۹

شب گذشته

آيين پاياني جشنواره ذكر وذاكرين برگزار شد

آيين پاياني جشنواره ذكر وذاكرين برگزار شد

شانزدهمين جشنواره موسيقي ذكر و ذاكرين با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ،شب گذشته در مجموعه تاريخي فرهنگي نياوران به كار خود پايان داد .

به گزارش خبرنگار موسيقي مهر، معاون هنري وزارت ارشاد در مراسم پاياني اين جشنواره ، حضور گروه هاي موسيقي آئيني و نواحي را بيانگر عظمت و گستردگي موسيقي ايران خواند و گفت : در اين روزها كه اركستر سمفونيك تهران با اجراي موفق خود در آلمان مورد توجه قرار گرفته است ، در داخل كشور هم هنرمندان موسيقي نواحي هنرنمايي مي كنند و اين نشان مي دهد كه همه ابعاد موسيقي در كشور مورد توجه است .

محمد حسين ايماني خوشخو افزود : خوشبختانه رويكردي در عرصه هنر در حال شكل گيري است و هنرمندان به ويژه در عرصه موسيقي سعي مي كنند فاصله خود با مردم را به حداقل برسانند .

ايماني ابراز اميدواري كرد با حمايت دولت و مديران هنري فضاي مناسبي براي رونق هنري ايجاد شود و مردم هنردوست روز به روز شاهد شكوفايي هنر مبتني بر مفاهيم فرهنگي و هنري ايران اسلامي باشند .

در اين مراسم از "دردي طريك"،"نورمحمد درپور"،"ملاعبد فيهاني"،"رسول بخشي زنگشاهي"،"و محمدرضا اسحاقي" (پيشكسوتان موسيقي آئيني و نواحي ) تجليل به عمل آمد .

در آخرين شب از شانزدهمين دوره جشنواره ذكر و ذاكرين گروه اميد لرستان و گروه سازينه از چهار محال بختياري علاوه بر اجراي حركات موزون به اجراي موسيقي پرداختند .

اجراي موسيقي بلوچستان توسط رسول بخشي زنگشاهي و نديم زنگشاهي و اجراي قوالان پاكستان پايان بخش مراسم اختاميه بود .

لازم به ذكر است اين جشنواره از 30 مرداد تا دوم شهريور ماه در كاخ موزه نياوران برگزار شد .

 

کد خبر 371082

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha