۳ شهریور ۱۳۸۵، ۱۴:۰۲

/ گزارش خبرنگار اعزامي مهر به لنبان /

جمع آوري امضاء از مردم لبنان در مخالفت با مشاركت حاميان اسرائيل در نيروهاي بين المللي

جمع آوري امضاء از مردم لبنان در مخالفت با مشاركت حاميان اسرائيل در نيروهاي بين المللي

در پي اعلام آمادگي كشورهايي كه از رژيم اسراييل در جنگ 33 روزه اخير بر ضد لبنان حمايت كردند آمادگي خود را براي مشاركت در نيروهاي سازمان ملل اعلام كردند و توماري از امضاءهاي مردم لبنان در مخالفت با مشاركت اين كشورها در نيروهاي بين المللي در حال جمع آوري است.

به گزارش خبرنگار اعزامي "مهر" به لبنان، در 11 اوت 2006 برابر با 20 مرداد شوراي حقوق بشر سازمان ملل درنشستي فوق العاده در ژنو براي بررسي وضعيت خطرناك حقوق بشر در لبنان به سبب جنگ افروزي رژيم اسراييل برگزار كرد و قطعنامه اي در محكوميت نقض فاحش حقوق بشر و قوانين بين المللي در لبنان از سوي رژيم اسراييل و بمباران وحشيانه مراكز مسكوني و بويژه جنايات هولناك اين رژيم قانا، مروحيم و ديگر مناطق و آواره شدن يك ميليون لبناني و تخريف تاسيسات زير بنايي شهري و موسسات دولتي صادر كرد.

اين شورا همچنين تصميم گرفت كميته اي در سطح عالي براي تحقيق درباره جنايات و قانون شكني اسراييل تشكيل دهد. كشورهاي الجزاير، آذربايجان، آرژانتين، بحرين، بنگلادش، برزيل، چين، كوبا، اكوادور،هند، اندونزي، اردن، مالزي، مالي، مكزيك، مغرب، پاكستان، پرو، روسيه، عربستان، سنگال، آفريقاي جنوبي، سريلانكا، تونس، اروگوئه و زامبيا به اين قطعنامه راي مثبت داند كه به گفته مسئولان حزب الله اين اقدام مورد تقدير ملت لبنان است كه اين شورا قدرت تشخيص ميان حق و باطل و ياري حق را داشته است. اما 11 كشور شامل كانادا، چك، فنلاند، فرانسه، آلمان، ژاپن، هلند، لهستان، روماني، انگليس، اوكراين و هند به اين قطعنامه راي منفي داند و در حقيقت از جنايات صهيونيست هاي دفاع كردند و ثابت كردند كه قدرت تشخيص حق و باطل را ندارند.

بديهي است كه كشورهايي كه بر ضد قطعنامه محكوميت اسراييل راي دادند موضعي در حمايت از نقض حقوق بشر و قوانين بين المللي از سوي اسراييل اتخاذ كرده اند و در نتيجه هرگز در مسئله لبنان بي طرف نيستند و نمي توان با مشاركت آنها در نيروهاي يونيفيل (سازمان ملل) كه نظارت بر آتش بس ميان رژيم اسراييل و لبنان به آنها واگذار شده است موافقت كرد.

در ادامه اين تومار كه حزب الله آن را در ميان مردم لبنان توزيع كرده، آمده است: با توجه به اينكه مقررات حقوق بشر و قوانين بين المللي ما فوق قطعنامه شوراي امنيت و اقدامات سازمان ملل است امضاء كنندگان اين تومار مخالفت خود را بامشاركت 11 كشوري كه به قطعنامه محكوميت اسراييل راي منفي دادند در نيروهاي سازمان ملل اعلام مي كند و از مجلس نمايندگان ودولت لبنان مي خواهند با مشاركت اين كشورها با قاطعيت مخالفت كنند.

دراين زمينه محمد رعد رئيس فراكسيون حزب الله در پارلمان لبنان به خبرنگار "مهر" گفت: قطعا حزب الله در قبال اين مسئله موضع گيري مي كند و با مشاركت كشورهايي كه از رژيم صهيونيستي در تجاوز اخير به لبنان حمايت كردند و يا داراي معاهده هاي نظامي با اين رژيم هستند در قالب نيروهاي بين المللي مخالفت خواهد كرد.

کد خبر 371118

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha