۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۲۶

رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر:

موسیقی محلی و نواحی در بوشهر ساماندهی می‌شود

موسیقی محلی و نواحی در بوشهر ساماندهی می‌شود

بوشهر - رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر گفت: موسیقی محلی و نواحی این استان درسال های گذشته با مشکلات فراوانی روبرو شد که ساماندهی آنها در اولویت برنامه های این انجمن قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، احمد حمیدیان افزود: هم اینک ١٥ گروه موسیقی محلی بومی در استان بوشهر با رتبه یک برای اجرا ساماندهی شده اند؛ اما در زمینه برگزاری کنسرت با حساسیت ها و فشارهای فراوانی روبرو هستند.

رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر بیان کرد: امسال اعزام یکی از گروه های محلی استان به هند با توجه به درخواست ارگان هایی که به وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام می شود در برنامه های این انجمن قرار دارد.

حمیدیان تاکید کرد: براساس درخواست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور اعزام گروه های موسیقی محلی به کشورهای دیگر، اعزام همه گروه ها در برنامه این انجمن قرار خواهد گرفت تا همه بتوانند از این موقعیت برای معرفی گروه خود و موسیقی محلی نواحی بوشهر بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: خیام خوانی یکی از انواع موسیقی های آیینی بومی استان بوشهر است که این انجمن برنامه ویژه ای برای پاسداشت از خیام خوان پیشکسوت و قدیمی این استان، خدر عزیز زاده برگزار می کند.

حمیدیان، استقبال کمرنگ گروه های موسیقی محلی برای ارائه مدارک خود به منظور ساماندهی را یکی از مسائل دست و پا گیر این انجمن اعلام کرد و ادامه داد: انتظار می رود اعضای گروه های موسیقی محلی به منظور ساماندهی مطلوب مدارک مورد نیاز خود را به انجمن موسیقی استان تحویل دهند تا انجمن بتواند حمایت های به موقع از آنها داشته باشد.

کد خبر 3721368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha