۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۰۷

رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

تجمل‌گرایی در مساجد مذموم است/هویت‌دینی مسجد باید حفظ شود

تجمل‌گرایی در مساجد مذموم است/هویت‌دینی مسجد باید حفظ شود

خمین- رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: جذب نسل جوان به مساجد مستلزم ایجاد فضای نشاط است که البته به معنای تجمل گرایی و زرق و برق نیست و ضمن ایجاد نشاط معنوی، هویت دینی مساجد هم باید حفظ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن قرائتی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی در خمین اظهار داشت: مسجد به عنوان مظهری از دین است و بُعد معنوی دارد، بنابراین باید از هر گونه تجمل گرایی به دور بوده و شرایطی فراهم شود که ضمن جذب نسل جوان به حضور در این مکان، کارکرد معنوی مساجد نیز حفظ شود.

وی افزود: نیاز داریم که فرهنگ نماز و به ویژه نماز جماعت در کشور بیش از پیش نهادینه شود و این یک ضرورت دینی و فرهنگی برای جامعه ما است.

مساجد باید محلی برای پاسخگویی دینی به جوانان باشد

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان داشت: ائمه جماعت مساجد نقش بسیار موثری در گسترش برپایی نماز جماعت در مساجد و همچنین حضور بیشتر جوانان در نماز جماعت دارند و باید با روش های مناسب مردم را به حضور در مساجد تشویق کنند.

قرائتی گفت: برپایی نماز جماعات در سازمان ها و ادارات نیز روند مطلوبی دارد اما باز هم در این زمینه جای کار دارد و نباید کمرنگ شود.

وی افزود: بسیاری از ساختمان ها و سالن های فرهنگی و آمفی تئاترها که در کشور در حال ساخت هستند می توانند به یک فضایی چند منظوره و فرهنگی-معنوی تبدیل شده و ظرفیت مناسبی برای جذب بیشتر جوانان به فرائض دینی باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد: مساجد باید علاوه بر مکانی برای انجام فرائض دینی، محلی برای راهنمایی دینی جوانان و نوجوانان و پاسخگویی و برطرف کردن پرسش های دینی آنها باشد.

فریضه دینی زکات باید ترویج یابد

قرائتی خاطرنشان ساخت: امور معنوی همچون زکات که از ضروریات و واجبات دین است باید در مساجد و توسط ائمه جماعات ترویج و گسترش یابد چرا که دین اسلام همواره بر این فریضه مهم تاکید داشته و در قرآن به طور مکرر به آن اشاره شده است.

وی اظهار داشت: زکات علاوه بر آنکه یک فریضه دینی است، بهترین وسیله برای کمک به مستمندان در جامعه و برداشتن اختلاف طبقاتی است بنابراین ائمه جماعات در تمامی نقاط شهری و روستایی باید به ترویج این عمل نیک و فریضه دینی بپردازند.

بیکاری در کشور به علت غفلت از مهارت آموزی است

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر لزوم مهارت آموزی به جوانان گفت: برای رشد و توسعه بیشتر کشور باید هر مدرک دیپلمی که به افراد داده می‌شود با یک هنر و فن همراه باشد.

قرائتی با بیان اینکه بیکاری در کشور ناشی از نبود مهارت آموزی است، خاطرنشان ساخت: باید از ظرفیت‌ها و توانایی‌های فراوان کشور و نیروی انسانی جوان در راستای رفع مشکل بیکاری بهره گیری شود.

کد خبر 3731458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha