۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۵۷

مدیر صندوق کارآفرینی امید شهرستان قروه:

طرح های کارآفرینی مشمول تسهیلات توسعه شغلی هستند

طرح های کارآفرینی مشمول تسهیلات توسعه شغلی هستند

قروه- مدیر صندوق قرض الحسنه کارآفرینی و امید شهرستان قروه از حمایت ایده های برتر خوداشتغالی خبر داد و گفت: افرادی که دارای ایده و طرح کارآفرینی باشند تسهیلات توسعه شغلی دریافت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد مقدم ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان قروه اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید، بر اساس رویکردِ جدیدِ حمایت ازکسب و کارهای خرد بازارمحور با روش تأمین مالی خرد وظایف مهم و مغفول مانده ای را در زنجیره حمایت های دولتی از تولید در بخش خصوصی بر عهده دارد.

وی انواع تسهیلات اعطایی از طریق صندوق کارآفرینی امید را برای اشتغالزایی خانگی، خویش فرمایی، کارفرمایی، قرض الحسنه ازدواج، کارت معیشت کارکنان، قرض الحسنه بخش صنوف و سایر تسهیلات قرض الحسنه شامل ضروری، کالای ایرانی، ودیعه مسکن، درمان و تحصیل دانست.

به گفته مقدم در سال جاری با استفاده از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید ۲۶ طرح کارفرمایی و خوداشتغالی در دست اجرا می باشد که از این تعداد چهار طرح در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.  

وی طرح های قابل اجرا را شامل آموزشگاه مراقبت و زیبایی بانوان، تولید بطری، تولید مصنوعات چرمی و کارگاه سنگ های تزیینی دانست و عنوان کرد که این طرح ها تحت نظارت و مورد بررسی و پایش ناظران صندوق به مدت چهار تا پنج سال قرار می گیرد.

مقدم با بیان اینکه در پنج ماه نخست سال جاری مبلغ پنج میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی در قالب  ۲۶ فقره به متقاضیان پرداخت شده است، افزود: اعطای این تسهیلات برای حدود ۳۷ نفر شغل ایجاد کرده است.

وی از پرداخت هشت فقره تسهیلات ازدواج در سال جاری به زوجین خبر داد که هر فقره به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال بوده است.

مقدم همچنین یکی از تسهیلات اعطایی را در زمینه توسعه شغلی به صورت سپرده گذاری و از محل مشارکت های مردمی در قالب طرح امید دانست و بیان کرد: این تسهیلات با هدف توسعه کسب و کارهای کوچک و پایداری اشتغال با کارمزد چهار  درصد تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال قابل پرداخت بوده و افرادی که دارای ایده و طرح کارفرمایی باشند تسهیلات تا مبلغ یک میلیارد ریال پرداخت خواهد شد.

به گفته وی تاکنون دو فقره تسهیلات توسعه شغلی با ارزش ۱۵۱ میلیون ریال پرداخت شده است.

این مقام مسئول بازپرداخت تسهیلات خود اشتغالی و ازدواج را چهار ساله و طرح های کار آفرینی را پنج ساله با کارمزد چهاردرصد خواند.

فرهاد مقدم از تسهیلات پرداختی در سال گذشته شامل ۱۵۱ فقره تسهیلات ازدواج با مبلغ پنج میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال  و ۱۰ فقره تسهیلات توسعه شغلی با مبلغ ۷۳۳ میلیون ریال به متقاضیان خبر داد.

وی تسهیلات پرداختی در سال گذشته را شامل ۹۱ فقره تسهیلات اشتغالزایی با مبلغ ۱۶ میلیارد و ۲۴۴ میلیون ریال به متقاضیان با اشتغالزایی ۱۲۰ نفر دانست.

کد خبر 3744183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha