۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۴۰

پور ناظری:

کرمانشاه از ستون های موسیقی ایران است

کرمانشاه از ستون های موسیقی ایران است

کرمانشاه- تهمورس پور ناظری گفت: کرمانشاه یقینا یکی از ستون های موسیقی ایران بوده و موسیقی تنبور را به دنیا معرفی کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تهمورس پور ناظری پیش از ظهر امروز سه شنبه در نشست تخصصی فستیوال موسیقی که در محل دانشکده فرهنگ و هنر شهر کرمانشاه برگزار شد، با ابراز خرسندی از حضور در این استان، گفت: همیشه ما وابسته و دلبسته موسیقی بوده و افتخار ما این است که اهل این شهر بی نظیر هستیم.

وی افزود: بی تردید کرمانشاه ویژه است و این جمله به خاطر کرمانشاهی بودنم نیست.

پور ناظری با بیان اینکه در کرمانشاه هنرهایی چون شعر و موسیقی در قله قرار دارند، تاکید کرد: کرمانشاه مستحق اتفاقات ویژه و خوبی است و یک کنسرت کفاف آن را نمی دهد.

وی در خصوص مجموعه »بارانا» نیز، گفت: این مجموعه را من و برادرم سهراب با رویکردی ملی و بین المللی در راستای فرهنگ و هنر و فارغ از مسائل اقتصادی ایجاد کردیم.

حضور گروه های غیر ایرانی در فستیوال برای اولین بار

پورناظری افزود: این مجموعه، جشنواره ۳۱ فجر را مدیریت کرد و هدف آن انجام اقداماتی در بخش زیرساختی موسیقی و انجام یک ریل گذاری فرهنگی در حوزه موسیقی است و تمامی بخش های اجرایی آن توسط مجموعه انجام و برون سپاری نمی شود که به قوام برنامه ها و مجموعه کمک می کند.

وی با اشاره به برگزاری فستیوال موسیقی در بیستون، ایجاد پیوند بین معماری و تاریخ ایرانی با هنرایرانی را از اهداف برگزاری آن در بیستون عنوان کرد.

دبیر فستیوال بارانا یادآور شد: از سبک های مختلف موسیقی یک گروه برای حضور و اجرا در این گروه دعوت شده و اولین بار است گروه های غیر ایرانی نیز در  کرمانشاه حضور و اجرای برنامه دارند.

پور ناظری خاطر نشان کرد: این اولین فستیوال موسیقی در کشور است و برنامه ریزی هایی برای اجرای بهتر آن در سال آتی خواهیم داشت.

آغاز برنامه ها از ۲۱ شهریور ماه در بیستون

وی به برنامه اجرای گروه های مختلف در این فستیوال اشاره کرد و گفت: اجرای گروه پالت در ۲۱ شهریور آغازگر برنامه های این فستیوال بوده و با اجرای گروه هایی چون ارکستر سمفونیک تهران، کامکارها، شمس و اجرای سهراب پور ناظری و آنتونیو ری تا ۳۰ شهریور ادامه خواهد داشت.

پورناظری با بیان اینکه Miresac.ir سایت اطلاع رسانی اجرای کنسرت هاست، افزود: برنامه ها ساعت ۲۰ شب روزهای برگزاری اجرا می شود و حدود یک تا دو ساعت ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: اجراها در کاخ ساسانی مجموعه تاریخی جهانی بیستون برگزار می شود و اجرای آن به دلیل وجود هنرمندان بزرگ و برگزاری در مجموعه تاریخی جهانی برد بین المللی دارد.

قیمت بلیت ها از ۳۹ تا ۷۰ هزار تومان است

پورناظری قیمت بلیت ها از ۳۹ تا ۷۰ هزار تومان اعلام و با تشکر از دست اندر کاران برگزاری این کنسرت گفت: سه مجموعه اداره کل ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و خصوصا آقای خرسند پور معاون هنری ارشاد، شهرداری کرمانشاه و سازمان میراث فرهنگی و پایگاه جهانی بیستون ما را در برگزاری این برنامه کمک و همراهی کردند.

این آهنگساز و نوازنده موسیقی ابراز امیدواری کرد این فستیوال مقدمه ای بر برگزاری برنامه های بهتر در سال های آینده بشود و امیدواریم این فستیوال به یک اتفاق بزرگ مبدل شود تا در نتیجه آن شاهد رونق صنعت گردشگری در استان نیز باشیم.

پورناظری از پیش بینی حضور ۱۵۰۰ نفر در این فستیوال خبر داد و اظهار داشت: ما برای اکثر گروه های شرکت کننده یک ورکشاپ خواهیم داشت و هنرجویان کرمانشاهی می توانند در این کارگاه های آموزشی شرکت کنند.

کرمانشاه یکی از ستون های موسیقی ایران است

وی با بیان اینکه بسیاری از موزیسین های بزرگ دنیا کرمانشاهی هستند و کرمانشاه می تواند مرکز صدور موسیقی دنیا باشد، گفت: این استان یقینا یکی از ستون های موسیقی ایران بوده و هست و موسیقی تنبور را به دنیا معرفی کرده است.

این آهنگساز و نوازنده موسیقی با بیان اینکه بسیاری از استعدادهای ما از کرمانشاه رفته اند، گفت: وقتی مجموعه ای بیاید که پشت عظمت فرهنگ مردم کرمانشاه قرار گیرد بر من و امثال من واجب است.

وی اظهار داشت: ما ۴۷ اجرا در شهرهای مختلف ایران داشتیم و بی تردید اجرایی که در کرمانشاه داشتیم، به یادماندنی ترین اجراها بوده است.

آغاز بلیت فروشی از امروز

پورناظری گفت: برای معرفی موسیقی های مناطق مختلف باید یک برنامه ریزی شود و در قالب یک پژوهشگاه این موضوع مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در فستیوال اجرای پاپ خواننده محور نداریم، افزود: گروه پالت اجرایی با تلفیق کلاسیک و پاپ، کامکارها موسیقی ایرانی و کردی، گروه شمس اجرای با محوریت تنبور دارد و بیشتر محوریت ما مردمی بودن اجراها و اقبال عمومی است و رویکرد ما پژوهش محور نیست.

دبیر فستیوال بارانا در پایان خاطر نشان کرد: بلیت فروشی این فستیوال از امروز ساعت ۱۶ آغاز می شود.

کد خبر 3756384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha