۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۰۵

در راستای حمایت از یوزپلنگ آسیایی؛

کمپین حمایت از حیات وحش در دامغان راه اندازی شد

کمپین حمایت از حیات وحش در دامغان راه اندازی شد

دامغان - مدیرعامل جمعیت اتحاد سبز استان سمنان از ایجاد کمپین حمایت از حیات وحش در دامغان با هدف بازگشت یوزپلنگ آسیایی به این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین امیر عبداللهیان صبح چهارشنبه در نشست تشکل های زیست محیطی دامغان به میزبانی اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان ضمن اشاره به ایجاد کمپین حمایت از حیات وحش دامغان با هدف بازگشت یوز پلنگ آسیایی به این شهرستان، اظهار داشت: در راه اندازی این کمپین موسسات زیست محیطی هدف، نبض طبیعت و جمعیت اتحاد سبز استان سمنان مشارکت و همکاری دارند.

وی حفظ محیط زیست با استفاده از فرهنگ سازی و تعامل را شعار اصلی این کمپین دانست و گفت: رونق اکوتوریسم در منطقه نیز یکی از اهداف ایجاد کمپین حمایت از حیات وحش دامغان به شمار می آید.

مدیرعامل جمعیت اتحاد سبز استان سمنان خاطر نشان کرد: خرید دوربین های تله ای و نصب در زیستگاه های شهرستان دامغان و پایش آنلاین مناطق به وسیله دوربین های مدار بسته در دستور کار کمپین حمایت از حیات وحش این شهرستان قرار دارد.

امیر عبدالهیان با اشاره به اینکه احیاء چشمه ها با هدف تامین آب شرب حیات وحش و تامین امنیت آنها یکی از موضوعات در دستور کار ویژه این کمپین است، اظهار داشت: صندوق اعتباری حمایت از حیات وحش تحت نظر کمپین حمایت از حیات  وحش به زودی در دامغان راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: زیستگاه های حیات وحش در شهرستان دامغان به عنوان ژئو پارک قابلیت جذب توریست را داراد.

مدیرعامل جمعیت اتحاد سبز استان سمنان با بیان اینکه با افزایش آمار حیات وحش و تکمیل زنجیره غذایی یوز، امید به بازگشت یوز پلنگ ایرانی به دامغان را داریم، گفت: در گذشته های دور این شهرستان یکی از زیستگاه های یوز ایرانی بوده است.

کد خبر 3769084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha