۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۸:۴۶

نماینده ولی فقیه۸ در کردستان:

تربیت نسل جوان برای ساختن آینده کشور رسالت اصلی آموزش و پرورش است

تربیت نسل جوان برای ساختن آینده کشور رسالت اصلی آموزش و پرورش است

سنندج - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: آموزش و پرورش رسالتی مهم در تربیت نسل جوان کشور دارد و امروز آموزش و پرورش بیشتر از خانواده ها در تربیت فرزندان نقش دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در دیدار رئیس، کارکنان و مربیان پرورشی آموزش و پروش به مناسبت هفته اولیا و مربیان اظهار کرد: آموزش و پرورش رسالتی مهم در تربیت نسل جوان کشور دارد و امروز آموزش و پرورش بیشتر از خانواده ها در تربیت فرزندان نقش دارند.

وی گفت: کار تربیت همان رسالت مهم پیامبر(ص) است و تربیت نسلی عزتمند و مستقل مهمترین وظیفه آموزش و پرورش می باشد که کار ارزشمند و بزرگی است.

نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد: همه هدف قیام امام حسین(ع) برای اصلاح و رشد و پیش بردن جامعه به سمت انسانیت و معنویت بود و رسیدن به این وضعیت بسیار مهم است که در جامعه زمان یزید، رسیدن به این هدف آنقدر مهم بوده که امام حسین(ع) در این مسیر فدا شد.

وی گفت: آموزش و پرورش در دین مبین اسلام جایگاه ارزشمندی دارد که در آموزه های دینی بر آن تاکید فراوان شده است و خداوند متعال همواره در پی آبادانی دنیا و آخرت انسان بوده است و تربیت دینی نقش ویژه ای در رسیدن به آن داشته است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی تعلیم، تربیت و تزکیه را سه اصل اساسی اسلام برای تربیت دینی عنوان کرد و افزود: تعلیم، تربیت و تزکیه سه اصل اساسی اسلام برای یادگیری و تربیت دینی است و آشنایی با قرآن و آموزه های اسلامی، اولین پله رسیدن به این سه اصل است.

وی به توان علمی و پیشرفت های مهم کشور طی سالهای اخیر اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از اهداف تحریم های علمی و اقتصادی ایران جلوگیری از پیشرفت علمی کشور بوده اما کشور ما، با وجود تحریم های سخت و فراوان به پیشرفت های زیادی رسیده است.

نایب رییس دوم کمیسیون سیاسی و اجتماعی مجلس خبرگان به ناراحتی دشمنان از پیشرفت های ایران اشاره کرد و گفت: سرعت رشد علمی ایران از دیدگاه کارشناسان غربی در چند سال اخیر بسیار حیرت انگیز بوده و همین موضوع برای دشمنان بسیار سنگین و ناراحت کننده است که برای توقف آن از امکانات و ابزارهای متعدد استفاده کرده اند.

وی به آسیب های فضای مجازی و ماهواره ها در کشور اشاره کرد و گفت: دشمنان شبکه های مجازی و ماهواره ای مانند تلگرام را برای کشور ما تحریم نکردند زیرا از طریق این شبکه ها سعی در درگیر کردن دانش آموزان و کم کردن پویایی علمی جوانان داشتند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی تربیت اخلاقی را مهمترین راهکار مبارزه با تحریم های علمی و تهاجمات فرهنگی دانست و افزود: بسیاری از جنایات علمی و شیمیایی علیه بشر توسط دانشمندان انجام شده است اما اگر کرامت اخلاقی و تربیت دینی بر انسان حاکم شود همه امورات جامعه براساس نظم و قاعده انجام می شود.

وی گفت: اگر ارزشهای اخلاقی و دین بر جامعه حاکم شوند و دین و آموزه های دینی پشتوانه رفتار فرزندان باشد شهروندانی قانون مدار که عزت نفس بالایی دارند تربیت می شوند زیرا دین و اخلاق درهم تنیده اند و یکی بدونه دیگری معنا ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در خصوص سهولت دسترسی دانش آموزان به شبکه های مجازی بدونه نظارت والدین هشدار داد، افزود: وضعیت خانواده ها در غرب بسیار اسف بار است آنها تغیر باورهای دینی و تلاش برای نابودی بنیان خانواده ها در کشورهای مسلمان را در دستور کار خود قرار داده اند و به دلیل سهولت دسترسی به شبکه های مجازی و ماهواره ای در ایران، جوانان و دانش آموزان ممکن است تحت تاثیر تبلیغات ماهواره ها و شبکه های مجازی قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه دسیسه های دشمنان برای حذف فرهنگ دینی و غالب کردن سبک زندگی غربی همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: شبکه های ماهواره ای و نظام مادی غربی درصدد تغیر ارزش های دینی و آموزه های اسلامی هستند و قصد دارند ارزشهای مادی و باورها و اعتقادات خود را بر جوامع مسلمانان تحمیل کنند زیرا غرب به این نتیجه رسیده است که تمام قدرت ما بر مبنای اعتقاداتمان است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی گفت: صهیونیست ها برای تسلط بر دنیای اسلام و دور کردن آنها از ارزشها و باورهای مذهبی خود، با کمک انگلیسی ها تشکیلاتی به نام فراماسونری ایجاد کردند که مقر آنها در اسرائیل است و وهابیت، بهائیت و سایر فرقه های انحرافی از دل این تشکیلات سر برآورده اند که آمریکا با پول های عربستان از آنها حمایت می کند.

وی گفت: دین مبین اسلام ارزشهای والایی دارد که از ما می خواهد انسانها را طوری تربیت کنیم که مثل الهی باشند و تربیت الهی باید در مسیری قرار گیرد که ظلمت ها و ناپاکی ها را کنار بزند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مسیر تربیت الهی در اسلام، گفت: اهل بیت وسیله ای برای هدایت انسانها به سوی خدا هستند و خداوند متعال در مسیر تربیت الهی اهل بیت را که از هر خطا و گناهی دور هستند به عنوان اسوه و الگو به ما معرفی می کند.

کد خبر 3798647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha