۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۰۴

فرانسوا اولاند:

انگلستان در قبال کودکان آواره مسئولیت پذیر باشد

انگلستان در قبال کودکان آواره مسئولیت پذیر باشد

رئیس جمهوری فرانسه با اتمام عملیات تخلیه اردوگاه پناهجویان موسوم به «جنگل» از دولت انگلستان خواست تا سهم خود را در قبال پذیرش کودکان آواره ادا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  بی بی سی، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه از انگلستان خواست تا در قبال کودکان مهاجری که با تخریب اردوگاه جنگل شهر مرزی «کاله» آواره شده اند، مسئولیت پذیر باشد.

اولاند شمار کودکانی را که قرار است با تخریب اردوگاه جنگل به مراکز اسکان موقت منتقل شوند، هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد حال آنکه انگلستان تاکنون با پذیرش ۲۵۰ نفر از آنها موافقت کرده است.

اردوگاه جنگل که به زور دولت پاریس تخلیه و تخریب شد، نماد شکست اروپا در قبال مهار بزرگترین بحران مهاجرت از زمان جنگ جهانی دوم به این سو محسوب می شود.

اولاند در عین حال گفت که در صحبت با «ترزا می» نخست وزیر انگلستان به این نتیجه رسیده اند که روند اداری رسیدگی به امور کودکان در فرانسه طی شود و سپس برای اسکان به انگلستان منتقل شوند.

اردوگاه جنگل محل اقامت مهاجرین غیر قانونی بود که شهر بندری کاله را به عنوان نزدیکترین راه رسیدن به انگلستان انتخاب کرده بودند.

اگرچه این اردوگاه تخریب و ساکنان آن برای طی کردن مسیر قانونی مهاجرت به مراکز اسکان موقت در سراسر فرانسه منتقل شده اند، بسیاری از پناهجویان پیش از آغاز روند تخلیه به مناطق اطراف کاله گریخته اند، امری که نگرانی مددکاران اجتماعی را موجب شده است.

کد خبر 3809754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha