در واکنش به تماس تلفنی ترامپ با رئیس جمهور تایوان؛

سنگاپور: آمریکا باید در آسیا بر منافع استراتژیک وسیعتری تمرکز کند

سنگاپور: آمریکا باید در آسیا بر منافع استراتژیک وسیعتری تمرکز کند

وزیر دفاع سنگاپور می گوید که آمریکا باید در منطقه آسیا- اقیانوسیه بر منافع استراتژیک گسترده تری تمرکز کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز،‌ وزیر دفاع سنگاپور در اظهارنظری راجع به گفتگوی تلفنی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا با رئیس جمهور تایوان اظهار داشت که آمریکا باید در منطقه آسیا- اقیانوسیه بر منافع استراتژیک گسترده تری تمرکز کند.

«اِنگ اِنگ هن» در ادامه گفت که سنگاپور در جایگاهی نیست که بتواند در مورد تماسهای تلفنی «ترامپ» اظهار نظری نماید؛ با این حال از تمایل ترامپ به حمایت از سیاست دیرینه واشنگتن در قبال چین- موسوم به «چین واحد»- که مورد تأیید سنگاپور نیز هست،‌ استقبال می کند.

گفتنی است که مقامات پکن روز شنبه مراتب اعتراض دیپلماتیک خود را نسبت به گفتگوی تلفنی «دونالد ترامپ» با «تسای اینگ- ون» رئیس جمهور تایوان بطور رسمی به مقامات آمریکا اعلام کردند.

این تماس تلفنی ده دقیقه ای میان رئیس جمهور منتخب آمریکا و رهبر تایوان در روز جمعه، نخستین تماس صورت گرفته توسط مقام ریاست جمهوری آمریکا از زمان تغییر سیاست واشنگتن در قبال پکن در دوره ریاست جمهوری «جیمی کارتر» و به رسمیت شناختن دولت چین کمونیست در سال ۱۹۷۹ است که در پی آن،‌ آمریکا تایوان را به عنوان بخشی از «چین واحد» مورد تصدیق قرار داد.

این مقام بلندپایه سنگاپور در «همایش سالانه دفاع ملی ریگان» که در جنوب کالیفرنیا برگزار شد،‌ اظهار داشت که نحوه شکل دهی به نقش آمریکا در منطقه آسیا- اقیانوسیه طی سالهای آینده و با توجه به رشد سریع چین،‌ موضوعی است که در حال حاضر از اهمیت بیشتری برخوردار است. اِنگ همچنین گفت: «ما بایستی منافع استراتژیک وسیعتری را در نظر بگیریم».

وی در ادامه افزود که نقش آمریکا در آسیا باید دارای ابعاد متعدد و مشتمل بر روابط تجاری و اقتصادی باشد و تنها بر مسائل امنیتی تمرکز نکند و پیمان جاه طلبانه شراکت تجاری ترانس- پاسیفیک، تعهدی ملموس و عینی برای تحقق این امر بوده است.

شایان ذکر است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا پیش از این مشارکت واشنگتن در «پیمان شراکت ترانس- پاسیفیک» را  رد کرده است.

کد خبر 3839799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha