۲۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۴

تا پایان فصل برداشت؛

۵۶۰ هزار تن گوجه‌فرنگی در استان بوشهر برداشت می‌شود

۵۶۰ هزار تن گوجه‌فرنگی در استان بوشهر برداشت می‌شود

بوشهر - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تا پایان فصل برداشت ۵۶۰ هزار تن گوجه‌فرنگی در استان بوشهر برداشت می‌شود.

محمد تقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان بوشهر زیر کشت محصول گوجه‌فرنگی رفته است که با پیش‌بینی صورت گرفته ۵۶۰ هزار تن محصول تا پایان فصل برداشت می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون در استان بوشهر ۱۷۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی از ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان برداشت شده است.

منوچهری با اشاره به اینکه هم‌زمان محصول گوجه‌فرنگی چندین استان کشور به دست آمده است گفت: گوجه‌فرنگی به تولید انبوه رسیده و به همین خاطر با افت شدید قیمت گوجه فرنگی مواجه شدیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: با توجه تمهیدات صورت گرفته دو کارخانه صنعتی برای خرید گوجه های درجه دو و سه در حال حاضر مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی مشکلات افت قیمت گوجه‌فرنگی در بازار، اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان استان بوشهر از مزارع گوجه فرنگی بخش آبدان بازدید کردند.

هیئت مشترک مجلس شورای اسلامی و وزارت جهاد کشاورزی از نزدیک با کشاورزان آبدانی دیدار و گفت‌وگو کردند تا گزارشی برای رفع معضل قیمت گوجه فرنگی به کمیسیون کشاورزی مجلس ارائه دهند.

کد خبر 3851725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha