۳ دی ۱۳۹۵، ۹:۱۱

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس:

گلستان قدرت جذب سرمایه‌گذار ندارد

گلستان قدرت جذب سرمایه‌گذار ندارد

گرگان- نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه گلستان قدرت جذب سرمایه‌گذار ندارد خواستار توجه ویژه برای حمایت و جذب سرمایه‌گذار در استان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نور محمد تربیتی نژاد شامگاه پنج‌شنبه در نوزدهمین کارگروه اقتصاد مقاومتی استان گلستان که با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: دولت نهایت همکاری برای اجرای لایحه منطقه آزاد اینچه برون را داشته و تاکنون دو بار این طرح در مجلس گذشته مطرح‌شده است.

وی افزود: منطقه آزاد اینچه برون دارای ویژگی‌های خاص است و مجلس باید در مورد آن تصمیم گرفته و نمایندگان موافق باید این بار ویژگی‌های خاص آن مطرح کنند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی به طرح گردشگری آشوراده هم اشاره کرد و ادامه داد: در سفر هفته قبل آقای لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به گلستان نمایندگان استان اعلام کردیم و استاندار گلستان هم تأکید کردند که اجرای این طرح برای نهایی شدن در محیط‌زیست مشکل دارد.

وی متذکر شد: اگر این مشکل در محیط‌زیست رفع شود، می‎تواند درزمینهٔ گردشگری و اشتغال استان گلستان گام‌های مثبتی برداشته شود.

تربتی نژاد به راکد ماندن پروژه پتروشیمی استان اشاره و تصریح کرد: این پروژه یکی از سرفصل‌های اقتصاد مقاومتی است که برای تسهیل درراه اندازی نیازمند جلسه ویژه است.

وی بابیان اینکه عده‌ای بیان می‌کنند این پروژه صرفه اقتصادی ندارد، درحالی‌که پتروشیمی برخی استان‌ها بعد از گلستان آغازشده و در مرحله راه‌اندازی فاز دو و سه قرار دارند.

تربتی نژاد به اجرای طرح راه‌آهن گرگان- مشهد اشاره و اضافه کرد: این طرح ملی و فراملی است که از مصوبات دولت بوده و مطالعات آن انجام‌شده و اجرای آن می‌تواند شهرهای بسیاری را بهره‌مند کند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه هنوز با مشکلاتی در جذب و حمایت از سرمایه‎گذار داخلی و خارجی در کشور مواجه هستیم خواستار ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان‌ها شد.

به گفته وی تأمین مجوزها برای سرمایه‌گذاران در کشور به‌طور میانگین ۳۰۵ روز است و مدیران استان گلستان معتقدند صدور مجوز در استان گلستان ۶۰ روزه انجام می‌شود.

 وی بابیان اینکه گلستان قدرت جذب سرمایه‌گذار ندارد، اضافه کرد: فرآیند و اعمال اجرایی در پنجره واحد سرمایه‌گذاری در هیئت دولت باید موردبازنگری قرار گیرد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مشکلات در جذب سرمایه‌گذار در گلستان استانی نیست بلکه ملی است، اظهار کرد: پسابرجام بهترین فرصت برای جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران است و باید با تسهیل سرمایه‌گذاری از فرصت به وجود آمده استفاده کنیم.

کد خبر 3857329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha