۸ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۲۷

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

کتاب شهدای ورزشکار لرستان چاپ می‌شود/ منش پهلوانی نهادینه شود

کتاب شهدای ورزشکار لرستان چاپ می‌شود/ منش پهلوانی نهادینه شود

خرم آباد- مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان از چاپ کتاب شهدای ورزشکار این استان خبر داد.

سرهنگ بهروز بازگیر در  گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به اینکه بسیج ورزشکاران مجموعه ای دارای استقلال نسبی و اثر گذار در فضای عمومی ورزش بودده که با هدف جذب حداکثری  ورزشکاران با ترکیب عادی و فعال از جامعه ورزش فعالیت دارد اظهار داشت: توسعه اخلاق، مرام و منش پهلوانی و همچنین ایجاد آمادگی لازم جسمی و روحی از جمله اهداف بسیج ورزشکاران محسوب می شود.

منش پهلوانی باید در بین ورزشکاران ارتقا یابد

وی با تاکید بر اینکه باید بداخلاقی های ورزشی در ورزشگاهها و اماکن ورزشی کاهش پیدا کند عنوان کرد: همچنین باید اخلاق و منش پهلوانی در جامعه ورزش به خصوص در بین اعضای عادی و فعال بسیج ارتقا یابد و نهادینه شود.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در ادامه سخنان خود بر ضرورت اقامه نماز در وقت های شرعی در مسابقات ورزشی و همچنین همایش های ورزشی تاکید کرد و گفت: قرائت صحیح نماز در بین ورزشکاران، آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن در بین ورزشکاران، کاهش بدحجابی و بی حجابی در جامعه ورزشی و ... نیز همواره مدنظر قرار گیرد.

سرهنگ بازگیر با تاکید بر اینکه توجه به این مباحث همواره از سوی سازمان بسیج ورزشکاران لرستان مورد توجه قرار گرفته است تصریح کرد: مهم ترین اولویت و هدف سازمان بسیج ورزشکاران در لرستان انجام اقدامات فرهنگی در بین ورزشکاران است.

جامعه هدف بسیج ورزشکاران لرستان ۲۶ هزار نفر است

وی جامعه هدف بسیج ورزشکاران سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان را بیش از ۲۶ هزار نفر عنوان کرد و گفت: در مجموع ۹ کانون بسیج ورزشکاران در استان لرستان فعالیت دارند.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به جذب و سازماندهی بیش از ۹ هزار ورزشکار در بسیج ورزشکاران لرستان تصریح کرد: طی امسال نیز بیش از هزار و ۱۰۶ ورزشکار لرستان در سازمان بسیج ورزشکاران جذب و سازماندهی شده اند.

سرهنگ بازگیر در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات و برنامه های بسیج ورزشکاران در لرستان بیان داشت: برگزاری جشن میلاد حضرت علی(ع)، حضور بیش از ۲۰۰ نفر از ورزشکاران در مراسم ارتحال حضرت امام(ره)، اعزام بیش از ۱۶۰ ورزشکار استان به اردوهای راهیان نور، تجلیل از ۳۰ ورزشکار مروج اخلاق اسلامی همزمان با روز قشر بسیج ورزشکاران از جمله این اقدامات بوده است.

وی همچنین از برگزاری همایش «اخلاق در ورزش» با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از مربیان فعال ورزشی استان خبر داد و تصریح کرد: همچنین معرفی ۱۲ نفر از مربیان ورزشی به دوره بصیرت و منش پهلوانی در مشهد مقدس، سازماندهی ورزشکاران در حلقه های شجره طیبه صالحین از دیگر اقدامات و برنامه های صورت گرفته از سوی سازمان بسیج ورزشکاران استان بوده است.

کتاب شهدای ورزشکار لرستان چاپ می شود

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: در مجموع ورزشکاران لرستانی در ۱۷۰ حلقه صالحین، هفت حلقه سرگروهها و یک حلقه مربیان سازماندهی شده اند.

سرهنگ بازگیر همچنین از معرفی ۳۰ نفر از مربیان وزشی به دوره های آموزشی سرگروههای حلقه صالحین در استان خبر داد.

وی از برگزاری یادواره شهدای ورزشکار استان در هفت کانون بسیج ورزشکاران لرستان خبر داد و گفت: همچنین یادواره شهدای ورزشکار شهرستان خرم آباد نیز بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان از تدوین و چاپ کتاب شهدای ورزشکار لرستان خبر داد و تصریح کرد: همچنین برگزاری یادواره شهدای ورزشکار طی سال آینده از دیگر برنامه های در دستور کار بسیج وزشکاران در لرستان است.

نامگذاری سالن های ورزشی به نام شهدای لرستان

سرهنگ بازگیر تعداد شهدای ورزشکار لرستان ۲۴۴ نفر عنوان کرد و گفت: سازمان بسیج ورزشکاران لرستان در حال حاضر در حوزه های مختلف در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

وی از نامگذاری هر سالن ورزشی لرستان به نام یکی از شهدای ورزشکار استان خبر داد و بیان داشت: همچنین بر اساس برنامه یزی های صورت گرفته عکس و وصیت نام شهدای ورزشکار استان در ادارات ورزش استان، کانون های بسیج ورزشکاران و ... نصب شده است.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان همچنین از نامگذاری کانون های بسیج ورزشکاران استان به نام شهدای ورزشکار خبر داد و گفت: ورزشکاران بسیجی لرستان همراه با سایر اقشار مختلف مردم در مراسم ۹ دی ماه به صورت گسترده حضور خواهد یافت.

کد خبر 3862660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha