۹ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۲۸

گالری گردی در پایتخت

نمایشگاه آثار رضا حسینی و یعقوب امدادیان/چهره ها به گالری می روند

نمایشگاه آثار رضا حسینی و یعقوب امدادیان/چهره ها به گالری می روند

این هفته هنرمندان شاخصی مانند یعقوب امدادیان و رضا حسینی، آلفرد یعقوب زاده، فریدون آو، ابراهیم حقیقی، بهرام دبیری و فخرالدین فخرالدینی با آثارشان به گالری ها می آیند.

به گزارش خبرنگار مهر، جمعه این هفته ۱۰ دی ماه بیش از ۲۵ نمایشگاه در پایتخت افتتاح می شود که برپایی نمایشگاه انفرادی رضا حسینی و یعقوب امدادیان و سمیرا علیخانزاده و قدرت الله عاقلی از آن جمله است. همچنین در نمایشگاه های گروهی شماری از هنرمندان شاخص و جوان آثارشان به نمایش در می آید.

گالری هپتا: نمایشگاه «آهنین جانان» مجموعه‌ ای از چقاشی کاوه یاری، روز جمعه دهم دی ماه در گالری هپتا گشایش می یابد. در روز افتتاحیه در کنار نمایش آثار، فیلم کوتاهی به نام «چقاشی» که درباره زندگی و هنر کاوه یاری است، به کارگردانی آروین ایل بیگی در محل گالری هپتا به نمایش در می آید. نمایشگاه «آهنین جانان» از جمعه ۱۰ دی ماه تا چهارشنبه ۱۵ دی ماه هر روز در گالری هپتا برقرار است. گالری هپتا در خیابان کریمخان زند، خیابان ایرانشهر، ضلع غربی پارک هنرمندان، بن‌بست نیکوشهر، شماره ۳، طبقه همکف واقع شده است و هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

نگارخانه هنر ایران: نمایشگاه نقاشی «اتحاد تضادها» با آثار روشنک بابایی جمعه ۱۰ دی ماه در نگارخانه هنر ایران گشایش می یابد. در این نمایشگاه آثار نقاشی روشنک بابایی از ۱۰ تا ۱۵ دی ماه در نگارخانه هنر ایران واقع در خیابان خیابان شهریار، ضلع غربی تالار وحدت، خیابان خارک، شماره ۱۹ به نمایش گذاشته می شود.

گالری فردا: نقاشی خط های سهیلا احمدی شمس با موضوع «افسار؛ نه» در گالری فردا به نمایش درمی آید. در این نمایشگاه ۳۰ اثر از این بانوی هنرمند عرصه خط و نقاشی خط به نمایش درمی آید که در آن ها به مذمت دشمنی ها پرداخته است. نمایشگاه «افسار؛ نه» از ۱۰ تا ۱۶ دی ماه در گالری فردا برپا می‌شود و علاقه مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک دو واحد ۲ مراجعه کنند. مراسم افتتاحیه این نمایشگاه نیز جمعه دهم از ساعت ۱۶ برپا می شود.

گالری ساربان: گالری ساربان از ۱۰ تا ۲۰ دی ماه ۹۵ میزبان نمایشگاهی از جدیدترین آثار قدرت الله عاقلی می شود. این نمایشگاه شامل ۲۰ مجسمه با تکنیک برنز و پتینه در اندازه های متفاوت است که با عنوان «عجایب الخلایق» ۱۰ دی ماه از ساعت ۱۶ افتتاح می شود. علاقمندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه روزه به جز سه شنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری ساربان، واقع در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰ مراجعه کنند.

گالری مژده: نمایشگاه «این درخت ها به دل آدم نزدیک ترند ...» تازه ترین نقاشی های هادی تقی نسب از عصر جمعه دهم دی در گالری «مژده» میزبان علاقمندان است. نمایشگاه «این درخت ها به دل آدم نزدیکترند...» از جمعه ۱۰ دی ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری مژده واقع در تهران، سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، پلاک۲۷، زنگ یک افتتاح می شود و تا ۲۰ دی ماه دایر می شود. ساعت بازدید به جز شنبه در سایر روزها از ساعت ۱۱ تا ۱۸ است.

گالری «آ»: نمایشگاه گروهی «باله در هوای آزاد» ۱۰ دی ماه با موضوع بازنمایی چهره اشخاص در عرصه هنر و ادبیات و سیاست، در گالری «آ» برپا می شود. نمایشگاه گروهی «باله در هوای آزاد» با کیوریتوری حمزه فرهادی و با نمایش آثاری از هنرمندانی چون آلفرد یعقوب زاده، فریدون آو، علیرضا آدم بکان، ابراهیم حقیقی، بهرام دبیری، قاسم حاجی زاده، صادق تیرافکن، عادل یونسی، امید شایان، فخرالدین فخرالدینی، ایرج اسکندری، مهرداد محب علی و مهرداد اسکویی جمعه ۱۰ دی ماه در گالری «آ» به نمایش در می آید. این نمایشگاه تا ۲۷ دی ماه در گالری «آ» واقع درخیابان کریم خان زند، خیابان عضدی (آبان جنوبی)، کوچه اردشیر ارشد، شماره ۷ برپاست.

گالری راه ابریشم- پارک لاله: نمایشگاه نقاشی- ویدئوهای هاوا امینی ۱۰ دی ماه در گالری «راه ابریشم» پارک لاله افتتاح می شود. هاوا امینی که پیش از این معمولا عکس هایی را به نمایش می گذاشت که رویکردی فیگوراتیو و انتزاعی داشتند، در جدیدترین نمایشگاه انفرادی خود به سراغ نمایش آثار نقاشی و ویدئو خود رفته است که در این آثار نیز سبک کار رئال نیست و به سمت انتزاع گرایش دارد.

گالری ایوان: گالری ایوان از روز جمعه ۱۰ دی ماه میزبان تعدادی از نقاشی های نارنج کاظمی است که با تامل در نقوش فرش ایرانی شکل گرفته و تصاویری متفاوت به وجود آورده اند. کاظمی در این مجموعه با الهام گرفتن از نقوش فراموش شده قالی به بازنمایی تصاویری پرداخته است که در عین کهنگی همچنان از منظر زیبایی شناسی قابل بررسی هستند. نمایشگاه «عهد عمیق» ۱۰ تا ۲۴ دی ماه ۱۳۹۵ در گالری ایوان به آدرس الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برقرار است و علاقه مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

گالری اعتماد یک: جمعه ۱۰ دی ماه گالری «اعتماد یک» میزبان جدیدترین آثار رضا حسینی است که با رویکردی انتزاعی و با تاکید بر فرم و رنگ خلق شده اند. گالری اعتماد یک در  نیاوران، میدان یاسر، خیابان یاسر، خیابان موسوی، خیابان بوکان، دوراهی سمت راست، پلاک ۴  واقع است.

خانه هنرمندان ایران: نمایشگاه گروهی عکس و چیدمان «نهست» پنجشنبه ۹ دی ماه ۱۳۹۵ ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان ایران، گالری تابستان گشایش می یابد. در نمایشگاه «نهست» ۲۴ عکس از ۶ عکاس شامل بابک برزویه، بهزاد استادیان، سوسن صمدی، سیاوش محسنی، احمدرضا ناطق الهی و سینا سیاوشان به نمایش درمی‌آید. همچنین چند اثر چیدمان محیطی توسط شهرزاد اکبری در فضای گالری به اجرا درمی آید. بازدید از این نمایشگاه تا سه شنبه ۱۴ دی ماه ۱۳۹۵ از ساعت ۱۳ تا ۲۰ ادامه دارد. خانه هنرمندان ایران در خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر، خانه هنرمندان ایران واقع است.

گالری اثر: گالری اثر آخرین مجموعه آثار سمیرا علیخانزاده را با عنوان فراموش نشدگان نمایش می دهد. این مجموعه خوانشی دوباره از ارتباط میان هستی و نیستی است، چهره آنان که از میان مان رفته‌ اند این بار بر تورهایی فلزی همچون اشباحی در حال گذار در مقابل دید مخاطبان قرار می گیرند. نمایشگاه علیخانزاده تا ۱ بهمن در گالری اثر واقع در  خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، شماره ۱۶، روبروی خانه هنرمندان برپاست.

نگارخانه هور: نمایشگاه آثار یعقوب امدادیان جمعه ۱۰ دی ماه در گالری هور برپا می شود. در نقاشی یعقوب امدادیان با صراحت فرم، رنگ و وسعت فضا روبرو می‌شویم. امـدادیـان اساسا یک منظـره نگار است اما نه در معنای متعارف آن، او طبیعت را دوست دارد، ولی صـور و ابعاد آن را در هندسـه خاص خود تعریف می کند. منشا رویکرد او به طبیـعت را شاید بتوان به تجربه های دیداری سال های کودکی در چشم اندازهای اطراف تبریز دانست؛ جاییکه خود را ناگهان زیر آسمان روشن و پهناور و در برابر کشتزارهای گسترده تا افق می یافت. نگارخانه هور در خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ واقع است.

کد خبر 3863111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha