۱۴ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۱۰

معاون هنری وزیر ارشاد اعلام کرد:

مذاکره جدید با آلمان برای سفر گنجینه موزه/ جزئیات دیدار با وزیر

مذاکره جدید با آلمان برای سفر گنجینه موزه/ جزئیات دیدار با وزیر

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جلسات اخیر سیدرضا صالحی امیری با مدیران معاونت هنری و بازدید از دبیرخانه دو جشنواره تئاتر و موسیقی توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه شب ۱۴ دی ماه در حاشیه آیین رونمایی پوئم سمفونی «سرزمین دلاوران» درباره جلسات روزهای گذشته سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران معاونت هنری به خبرنگاران توضیح داد: در جلسه اول آقای وزیر که به جلسه مدیران اختصاص داشت، ایشان به موضوعات راهبردی وزارتخانه و پرهیز از تصدی گری دولت پرداخت و درباره این موضوع مواردی بیان کرد. 

وی به جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با شورای سیاستگذاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اشاره کرد و گفت: قطعا وقتی مسئولان جشنواره با یک مقام عالی وزارتخانه دیدار می کنند انگیزه بیشتری برای کار کردن پیدا می کنند. از طرفی وزیر در جریان ریز کارهایی که در جشنواره انجام می شود نیز قرار می گیرد. البته در این جلسه مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی و سعید اسدی دبیر جشنواره تئاتر فجر توضیحاتی را درباره روند برگزاری این دوره ارائه دادند. به هر ترتیب آقای وزیر تاکید دارند که لزومی ندارد در برگزاری جشنواره ها همه کارها را دولت انجام دهد چرا که در بسیاری موارد می توان کارها را به صنوف واسپاری کرد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دیدار چند روز گذشته صالحی امیری با دست اندرکاران جشنواره موسیقی فجر نیز بیان کرد: جشنواره موسیقی فجر اولین رویدادی است که در چارچوب جشنواره های فجر برگزار می‌شود و به نوعی پیشتاز همه جشنواره هاست. در دیداری که با آقای وزیر پیرامون این موضوع داشتیم موضوع جداسازی جشنواره های تخصصی موسیقی نیز به ایشان ارائه شد. به هر حال ما سعی کردیم که به تدریج به جایی برسیم که جشنواره های موسیقی را در طول سال و در یک جریان کلی دنبال کنیم و در جشنواره موسیقی فجر نیز بتوانیم نگاه متفاوت تری از گذشته داشته باشیم و به یک جمع بندی از یک‌سال فعالیت موسیقی ایران برسیم هر چند حوزه موسیقی در عرصه هایی مانند نقد و رقابت با دیگر حوزه های هنر متفاوت است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به حضور پر رنگ صنوف موسیقایی در جریان برگزاری جشنواره موسیقی فجر گفت: باتوجه به اینکه صنوف در حوزه موسیقی گسترده تر شده و سازمان یافته تر حضور دارند قرار شد جشنواره موسیقی نیز خود را بیشتر با صنوف هماهنگ کند و این جای بسی خوشحالی است و امیدواریم در سال‌های آتی نیز این رویکرد را در چند بخش مختلف دنبال کنیم.

مرادخانی درباره جلسات اخیر برخی از نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با مدیران معاونت هنری و جشنواره‌های فجر توضیح داد: نمایندگان کمیسیون فرهنگی علاقه مندند در جریان جزئیات مسائل حوزه های مختلف هنری قرار بگیرند تا ببینیم چگونه می توان با همیاری و تعامل کارها را بهتر پیش ببریم. البته این عزیزان جلساتی را با اعضای جشنواره تئاتر داشتند و دوشنبه ۱۳ دی ماه  نیز دیداری با اهالی جشنواره موسیقی انجام شد که در نهایت احتمالا یک جلسه با خود من نیز خواهند داشت. به هر ترتیب تعامل حوزه اجرایی و نمایندگان می تواند موجب ارتقای کیفیت برخی از امور از جمله بودجه، تحقیق و برنامه ریزی و برگزاری جشنواره های دیگر در تهران و استان ها شود.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر چقدر بتوانیم ارکسترهای بزرگتری تشکیل داده و آنها را پایدارتر کنیم باعث انسجام حوزه موسیقی در این زمینه می شود و می تواند منجر به این شود که آثار خوبی در حوزه های ملی و ارزشی و تخصصی حوزه موسیقی است خلق شود.

وی درباره حضور وزیر ارشاد در جشنواره موسیقی فجر گفت: ان‌شاالله برخلاف سال گذشته که فرصتی برای حضور آقای وزیر در جشنواره موسیقی فجر پیش نیامد، امسال آقای صالحی امیری حتما در جشنواره حضور خواهند داشت. ما سعی داریم برای جشنواره موسیقی فجر نیز یک فضا و برنامه کاری به آن معنا که در تمام جشنواره های دنیا برگزار می شود، داشته باشیم.

وی درباره توقف قطعی ارسال آثار موزه هنرهای معاصر به اروپا گفت: توقف ارسال قطعی نیست و در این مورد ما هنوز در حال مذاکره هستیم  ضمن اینکه منظور طرف آلمانی لغو قرارداد در تاریخ هایی بوده که اعلام شده و ما در حال مذاکرات جدیدی هستیم که نتایج آن را به زودی اعلام خواهیم کرد.

فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم درباره پیگیری نامه منتقدان موسیقی به وزیر ارشاد گفت: جلسه ای در این زمینه برگزار شده و تا دو روز آینده نیز جلسه دیگری خواهیم داشت و پس از آن نتیجه جلسه اعلام خواهد شد.

کد خبر 3867251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha