۲۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۵۳

در کنفرانس خبری مشترک ترامپ و آبه مطرح شد:

پرتاب موشک توسط کره‌شمالی غیرقابل‌تحمل است

پرتاب موشک توسط کره‌شمالی غیرقابل‌تحمل است

رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر ژاپن پس از اعلام خبر پرتاب موشک بالستیک توسط کره شمالی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت کرده و بر لزوم تقویت اتحاد دوجانبه میان واشنگتن و توکیو تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سران دو کشور آمریکا و ژاپن پس از رسانه ای شدن خبر پرتاب موشک بالستیک توسط کره شمالی بدون هرگونه برنامه ریزی قبلی در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی شرکت کردند.

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن در این باره گفت: پرتاب موشک بالستیک توسط کره شمالی کاملاً غیرقابل تحمل است و پیونگ یانگ باید به صورت کامل از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در این باره پیروی کند.

وی در ادامه تصریح کرد: من و ترامپ در این دیدگاه کاملاً اشتراک نظر داریم که در شرایط کنونی لازم است همکاری های بیشتری میان دو کشور به انجام رسیده و اتحاد دوجانبه مان را تقویت نمائیم.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهمور آمریکا نیز که در فلوریدا به سر می بُرد، در این کنفرانس خبری مشترک در اشاره به پرتاب موشک توسط کره شمالی گفت: از همه می خواهم که بدانند ما کاملاً  و به صورت صد در صد از ژاپن حمایت خواهیم کرد.

لازم به ذکر است، منابع کره جنوبی صبح امروز اعلام کردند که پیونگ یانگ یک موشک بالستیک پرتاب  کرده است.

در همین راستا، ارتش کره جنوبی بامداد امروز اعلام کرده بود که کره شمالی یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.

متعاقب اعلام این خبر، دفتر رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد که این موشک مسافتی حدود ۵۰۰ کیلومتر را طی کرده است. کره جنوبی و آمریکا در حال ارزیابی دقیق پیرامون اطلاعات بیشتر در این خصوص هستند.

گفتنی است، پیونگ ‎‏یانگ تاکنون قادر به آزمایش موفقیت‌ آمیز یک موشک بالستیک قاره‌پیما نشده است. اما در سال ۲۰۱۶ به شکل بی‌ سابقه‌ای انواع موشک‌ های خود را آزمایش کرد تا قابلیت‌ های آن ‏‌ها را برای حمل کلاهک هسته‌ ای ارزیابی کند.

در این راستا، خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) نهم سپتامبر سال جاری اعلام کرده بود: آزمایش کره شمالی اجازه دستیابی به پتانسیل توان هسته ای و ویژگی های یک کلاهک هسته ای استاندارد که از توان نصب بر موشک های راهبردی بالستیک برخوردار باشد را به این کشور داده است.

اعلام این خبر باعث شد تا موجی از انتقادها علیه «پیونگ یانگ» آغاز و غرب به سرکردگی آمریکا وضع تحریم هایی را علیه کره شمالی در دستور کار خود قرار دهد.

این در حالی است که مذاکرات شش جانبه درباره برنامه هسته ای کره شمالی در سال ۲۰۰۹ با کارشکنی های متعدد آمریکا به شکست انجامید.

کد خبر 3905328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha