۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۶:۰۹

رئیس مجمع عالی حکمت اسلامی:

ضروریات هدایت بشر در قرآن بیان شده است

ضروریات هدایت بشر در قرآن بیان شده است

قم - رئیس مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: آنچه که برای هدایت بشر ضرورت دارد در قرآن بیان شده است ضمن این که قرآن کتاب علم است و آنچه که در عالم وجود دارد در این کتاب به آن پرداخته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامرضا فیاضی ظهر پنج‌شنبه در همایش جنسیت و خانواده که با حضور رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده و جمعی از طلاب در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: همه مردم ظاهر قرآن را می‌دانند و آنچه که مفسران بیان می‌کنند بخشی از باطن قرآن در بیان موضوعات مختلف برای هدایت انسانها و پاسخگویی به دغدغه‌ها و شبهات است.

وی ادامه داد: فقط معصومان ظاهر و باطن قرآن را کامل می‌فهمند و مفسران می‌توانند به بخش‌هایی از باطن قرآن دست پیدا کنند زیرا  معرفت کامل به باطن قرآن کار معصوم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: افرادی که راه تهذیب و تزکیه نفس را در خویش پرورش بدهند باطن آنان برای پذیرش قرآن  و تفسیر آن آماده است.

باید بتوان باطن و روابط را در قرآن کشف کرد

آیت الله فیاضی تصریح کرد: اینگونه نیست که هرآنچه که در قرآن وجود دارد را همه متوجه شوند. قرآن یک ظاهر دارد که باید بتوان باطن آن و روابط را کشف و از آن استفاده کرد.

وی با بیان این که تفسیر قرآن با استفاده از کتاب قرآن و با استفاده از روایات و احادیث محقق می‌شود، ابراز داشت:‌ اگر تفسیر قرآن به قرآن داشته باشیم ضرورت دارد که به معصوم رجوع کنیم زیرا ما معصوم نیستیم و قدرت آن را نداریم و علامه طباطبایی نیز این گونه رفتار کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: آنچه که برای هدایت بشر ضرورت دارد در قرآن بیان شده است ضمن این که قرآن کتاب علم است و آنچه که در عالم وجود دارد در این کتاب به آن پرداخته شده است.

 رئیس مجمع عالی حکمت اسلامی افزود:‌ علامه طباطبایی دیدگاه‌های خویش را از طریق تفسیر المیزان بیان کرده‌اند که مطابق با تفسیر آیات قرآن در حوزه‌های مختلف از جمله جایگاه زنان و خانواده است.

کد خبر 3915481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha