۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۲۴

با حضور استیلی و میراسماعیلی؛

نشست خبری اولین دوره مسابقات فوتبال کودکان کار برگزار شد

نشست خبری اولین دوره مسابقات فوتبال کودکان کار برگزار شد

اولین دوره مسابقات فوتبال کودکان کار در حالی آخر هفته انجام می‌شود که نشست خبری این دوره از بازی‌ها صبح امروز با حضور مسئولان برگزاری این مسابقات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین دوره لیگ فوتبال کودکان کار قرار است که در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری (نوزدهم و بیستم  اسفند ماه) در مجموعه ورزشی پاس قوامین تهران برگزار شود. از همین رو نشست خبری این مسابقات صبح امروز در سالن کنفرانس مجموعه ورزشی پاس قوامین با حضور سیاوش جعفریان مسئول برگزاری این مسابقات، حمید استیلی و آرش میراسماعیلی برگزار شد.

جعفریان در ابتدای این نشست با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقات گفت: ما می‌خواهیم که برگزاری این مسابقات استمرار داشته باشد و در پایان هر فصل این بازی ها را برگزار خواهیم کرد. معمولا NGO ها و نهاد هایی که از این کودکان کار محافظت می‌کنند ظرفیت مالی چندانی ندارند و به همین خاطر می‌خواهیم این فرهنگ میان بنگاه های اقتصادی نیز جا بیفتد که در مسئولیت‌های اجتماعی را در کنار کارهای اقتصادی بر عهده بگیرند.

مسئول برگزاری این بازی ها افزود: ما چند هدف اصلی داریم ابتدا می‌خواهیم این مسابقات به صورت مستمر هر سه ماه یک بار برگزار شود. سپس از اعتیاد این کودکان جلوگیری شود.هدف بعدی این است که استعدادیابی از میان این کودکان کار صورت بگیرد چرا که از میان انها قطعا استعدادهای خوبی کشف خواهند شد.این کارها همچنین می‌تواند از بزهکاری در جامعه نیز جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: این کودکان تحت مراقبت NGOها هستند و ما فقط ابزار برگزاری این مسابقه را به کمک مسئولان ورزشگاه پاس قوامین مهیا کردیم. این بازی ها در دو روز در هشت تیم هفت نفره پیگیری خواهد شد و در روز پایانی نیز به تیم های برتر جوایزی اهدا می‌شود. همچنین قرار است که در روز پایانی مسابقه ای به صورت نمادین میان ستاره های هنر و ورزش  ایران و نفرات برتر این مسابقات برگزار شود.

حمید استیلی هم با اشاره به برگزاری این بازیها گفت: این مسابقات در رده سنی ۹ تا ۱۵ سال برگزار خواهد شد و به غیر از تهرن از کرج هم شرکت کنندگانی در این بازیها شرکت خواهند کرد. همچنین در نظر داریم تا از مسئولان و مربیان تیم های پایه دعوت کنیم تا به محل برگزاری این بازی ها بیایند و این کودکان را ببیند و استعدادهای برتر را شناسایی کنند تا بتوانند به این بچه ها به فوتبال حرفه ای برروند. 

وی افزود: امیدوارم که از این بازیکنان استعدادهایی کشف شود تا بتوانند در فوتبال حرفه ای قدم بگذارند. البته در این بچه ها استعدادهای زیادی در زمینه های مختلف وجود دارد و در سایر رشته ها نیز این بازی ها برگزار خواهد شد.

آرش میراسماعیلی نیز با اشاره به برگزاری این مسابقات تصریح کرد:متاسفانه در خیلی از بخش ها هنوز رانت و ارتباط وجود دارد اما این بازی ها باعث می‌شود تا استعدادهای خوبی کشف شود و مطمئنا این بچه‌ها پتانسیل بالایی دارند. می‌توان گفت هیچ یک از قهرمانان ایران در خانواده متمولی بزرگ نشده اند و امیدوارم که از این بازیها استعداد های خوبی بیرون بیایند.

کد خبر 3926010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha