۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۸:۲۱

اخبار پلیس/

افزایش ۴ برابری کشفیات مواد محترقه خطر ساز در کرمانشاه

افزایش ۴ برابری کشفیات مواد محترقه خطر ساز در کرمانشاه

کرمانشاه- فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از افزایش ۴ برابری کشفیات مواد محترقه خطر ساز نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "رضا شیرزادی" عنوان کرد: همه ساله در ایام پایانی سال افراد سود جو و فرصت طلب اقدام به وارد کردن حجم زیادی از مواد محترقه خطر ساز و غیر استاندارد به داخل کشور و توزیع آن در سطح شهر در بین نوجوانان و جوانان عزیز می کنند که بعضا شاهد حوادث ناگواری در بین این قشر در ایام پایان سال و چهارشنبه سوری هستیم.

این مقام انتظامی افزود: در سال جاری در راستای رسالت ناجا، پلیس این شهرستان با برنامه ریزی دقیق و مدیریت هدفمند، استفاده از اکیپ های گشت یگان امداد و یگان فوریت های پلیسی ۱۱۰ و اقدام عملیاتی کلانتری های تابع این شهرستان در نیمه دوم سال بصورت ویژه مبارزه و مقابله با این افراد سود جو در دستور کار خود قرار داد.

سرهنگ شیرزادی گفت: نتایج زحمات و تلاش های شبانه روزی انتظامی این شهرستان منجر به افزایش چهار برابری کشفیات مواد محترقه خطر ساز نسبت به مشابه سال قبل شد بطوری که در مدت مشابه سال قبل تعداد ۱۵۰ هزار انواع مواد محترقه کشف شده بود اما در سال جاری با رشد چشمگیری که داشت این رقم به ۶۰۰ هزار انواع مواد محترقه خطر ساز و غیر استاندارد رسید.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه در پایان خاطر نشان کرد: همشهریان عزیز بدانند که فرزندان آنها در خانواده انتظامی این شهرستان، شبانه روز برای آسایش و آرامش آنها از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد و هرگز اجازه نخواهند داد که عده ای سود جو و فرصت طلب کام خانواده ها را در این ایام پایانی سال تلخ کنند.

واژگونی خودروی پراید مرگ راننده را رقم زد

رییس پلیس راه استان کرمانشاه از وقوع یک مورد تصادف منجر به فوت در ساعت ۲۲:۳۰ شب گذشته کیلومتر ۳ محور سراب نیلوفر کرمانشاه خبر داد.

سرهنگ فضل الله شیری گفت: طی این حادثه واژگونی پراید،  مرگ راننده را رقم زد.

وی گفت:  تخطی از سرعت مجاز علت این حادثه اعلام شده است.

کشف بیش از ۱۲ هزار عدد انواع ماده محترقه در کنگاور

فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور از کشف بیش از ۱۲ هزار عدد انواع مواد محترقه غیراستاندارد در بازدید از واحدهای صنفی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حسین براری" گفت: در راستای اجرای طرح نظارت بر اماکن وصنوف و جلوگیری از فروش و توزیع مواد محترقه و آتش زا و نیز رسیدگی به گزارشات مردمی، بازرسی از واحدهای صنفی و دست فروشان در دستور کار مأموران پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: عوامل انتظامی در بازرسی از این واحدها، ۱۲ هزار و ۶۷۰ عدد انواع مواد محترقه غیر استاندارد را کشف کردند، همچنین متهمان دستگیر شده نیز با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور با اشاره به اهمیت آگاه‌سازی خانواده ها  نسبت به خطرات استفاده از مواد محترقه به مردم عزیز توصیه کرد: در صورت اطلاع از خرید و فروش و توزیع مواد محترقه مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

۱۰ هزار عدد انواع مواد محترقه در هرسین کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین از کشف حدود ۱۰ هزار عدد انواع مواد محترقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "همتعلی شکری" اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه مراسم چهارشنبه آخر سال و افزایش جرایم و تخلفات در این حوزه، ماموران انتظامی شهرستان هرسین اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری عاملان تهیه و توزیع مواد محترقه را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پاسگاه حومه، پلیس آگاهی و پلیس امینت عمومی با هماهنگی مقام قضائی طی بازدید از چند واحد صنفی موفق شدند حدود ۱۰هزار عدد انواع مواد محترقه کشف کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این راستا سه متهم دستگیر و  جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ شکری یادآور شد: طی هفته های اخیر برخی افراد سود جو در زمینه تهیه و توزیع مواد محترقه فعالیت خود را گسترش داده اند، لذا از آنجا که بیشترین آسیب مواد آتش زا متوجه جوانان و نوجوانان است، از والدین درخواست می شود در صورت مشاهده فعالیت توزیع کنندگان مواد محترقه، مراتب را جهت برخورد با این افراد ناهنجار به پلیس اطلاع دهند.

تلاش قرارگاه جهادی کرمانشاه در راستای تحقق اهداف ناجا است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: از بدو ایجاد قرارگاه جهادی تربیت و آموزش در استان، تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا اهداف ناجا را که همان ارتقای کارایی پلیس است، محقق کنیم.

سردار "منوچهر امان اللهی" عنوان کرد: استانداردسازی رفتار سازمانی در بین کارکنان و کیفی سازی مأموریت های پلیس دو اولویت هدف گذاری شده این فرماندهی در قرارگاه جهادی تربیت و آموزش بود، که در همین راستا پرسنل نیروی انتظامی با توجه به وظیفه خطیر و نقش تأثیرگذار در تأمین نظم و امنیت، به طور مستمر در صدد ارتقای عملکرد و تعالی رفتار سازمانی خود گام برداشتند.

وی افزود: تجربه نشان داده است به هر میزان کارکنان در محیط کاری خود بحث آموزش و مدیریت دانش را بیشتر و بهتر عملیاتی و اجرا کنند، زمینه رشد و شکوفایی و افزایش موفقیت در مأموریت های مختلف، کاهش سوانح و آسیب پذیری نیروها و در نهایت افزایش میزان رضایتمندی مردم را به دنبال خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآور شد: پیچیدگی و دشواری کار پلیس نه تنها در حال افزایش است بلکه با ورود به عصر جدیدی از تکنولوژی و فناوری، در حال تغییر نیز می باشد، لذا نگاه کارکنان به نقش و فرهنگ شغلی در تعیین ماهیت پلیس اثرگذار خواهد بود. در همین راستا رویکرد سخت افزاری پلیس به رویکرد نرم افزاری مبدل شد و این امر موجب تغییرات اساسی در فلسفه پلیس و نوع نگاه به جرم و جنایت و چگونگی مقابله با آن گردید.

سردار امان اللهی خاطرنشان کرد: هجوم اطلاعات در وضعیت کنونی نیازمند پلیس های توانمند و با مهارت های لازم بود تا بتوانند در انجام مأموریت ها و استفاده موثر از منابع، اثربخشی مطلوبی داشته باشند، لذا بروز رسانی مستمر آموزش های عملی و تئوری متناسب با ساختار نرم نیروی انتظامی در سایه قرارگاه جهادی تربیت و اموزش، شرایط تحقق این مهم را فراهم آورد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: جامعه به پلیس های پاسخگو نیازمند است چراکه در صورت بروز مشکل، این مأمور پلیس است که با پاسخ های منطقی، صحنه حادثه را مدیریت و فضای جامعه را آرام می کند، در غیر این صورت به عنوان نماینده یک سازمان، عملکرد سایر اعضا را نیز زیر سوال خواهد برد.

سردار امان اللهی متذکر شد: مردم از مشکلات پلیس بی خبرند و این نکته را درنظر نمی گیرند که یک پلیس، پیش از پلیس بودن یک شهروند نیز هست و ممکن است دچار قصور و سهل انگاری شود، لذا پرسنل نیروی انتظامی با اجرای آموزش های قرارگاه جهادی، نهایت تلاش خود را به کار گرفتند که خدشه ای به وجهه ناجا وارد نشود.

وی عنوان کرد: به دلیل ارتباط بی واسطه پلیس با اقشار مختلف جامعه، ضرورت سنجش افکار و رفتار اجتماعی مردم بیش از پیش احساس شد که در همین راستا جلسات مختلفی جهت مقابله با جنگ نرم در قرارگاه جهادی آموزش برگزار گردید و تعامل دو سویه با رسانه های سمعی و بصری بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

سردار امان اللهی در ادامه گفت: مسئله تیراندازی در عملیات های پلیسی یکی دیگر از مواردی بود که در قرارگاه جهادی مورد تأکید قرار گرفت چراکه به دلیل عدم آگاهی به قوانین، کارکنان نیروی انتظامی را گرفتار مجازات های قانونی می کرد و قرارگاه جهادی این امکان را فراهم آورد که علاوه بر هدف گیری دقیق، قانون بکارگیری سلاح نیز آموزش داده شود.

فرمانده انتظامی استان به برگزاری ۱۸ مورد جلسه قرارگاه تربیت و آموزش اشاره کرد و افزود: از بدو ایجاد قرارگاه جهادی تربیت و آموزش در استان، تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا اهداف ناجا را که همان ارتقای کارایی پلیس است، محقق کنیم.

سردار امان اللهی خاطرنشان کرد: اجرای دستورالعمل های قرارگاه جهادی جز با مشارکت تمامی رده های تخصصی و نظارت و پیگیری های مستمر امکان پذیر نبود، لذا عوامل انتظامی استان از معاونان و روسای پلیس های تخصصی تا آموزش گیرندگان، مصمم و قاطع در راستای اجرای مؤثر و موفق دستورات ناجا تلاش کردند و کماکان در مسیر نیل به اهداف حرکت خواهند کرد تا به نقطه مطلوب دست پیدا کنند.

گفتنی است، صبح امروز جشنواره سراسری دو سالانه تجلیل از برترین های حوزه تربیت و آموزش ناجا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار و استان کرمانشاه به عنوان یکی از استان های موفق در این زمینه معرفی شد، در این راستا فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه نیز طی مراسمی از تلاشگران قرارگاه جهادی تربیت و اموزش استان تقدیر کرد.

کد خبر 3931909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha