۱۲ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۲۱

همایش بین‌المللی «تاریخ و فرهنگ جنوب ایران» فراخوان داد

همایش بین‌المللی «تاریخ و فرهنگ جنوب ایران» فراخوان داد

فراخوان «همایش بین‌المللی تاریخ و فرهنگ جنوب ایران (فارس تاریخی)» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، «همایش بین المللی تاریخ و فرهنگ جنوب ایران (فارس تاریخی)» توسط مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی در روزهای ۱۶ و ۱۷ شهریور ماه ۱۳۹۶ در شیراز برگزار می‌شود. محورهای این همایش، تاریخ، جغرافیا، باستان‌شناسی، زبان، ادبیات، فرهنگ، هنر و علوم و محور ویژه آن، تاریخ، جغرافیا و فرهنگ خلیج فارس و جزایر و بنادر شمالی و جنوبی آن است.

همچنین محدوده تاریخی همایش، به شرح زیر است: فارس پیش از اسلام: (از عصر پارینه‌سنگی تا دوران تاریخی، از آغاز دوران تاریخی تا دوران هخامنشیان، دوران هخامنشیان، از پایان هخامنشیان تا آغاز ساسانیان و دوران ساسانیان) و فارس پس از اسلام: (از آغاز دوره اسلامی تا آل‌بویه، از آل بویه تا سلجوقیان، اتابکان فارس (سلغریان) و دوران ایلخانان مغول، از ایلخانان تا پایان آل اینجو و آل‌مظفر، از تیموریان تا پایان دوره صفوی، از پایان دوره صفوی تا پایان زندیه، دوران قاجار و دوران پهلوی).

بر اساس این گزارش، آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات برای این همایش ۲۵ اردیبهشت ۹۶، آخرین مهلت ارسال اصل مقالات ۲۰ تیر ۹۶ و اعلام نتایج داوری مقالات ۱۰ شهریور ۹۶ خواهد بود. چکیده و اصل مقاله به آدرس Dehghanim۶۳@gmail.com ایمیل شود. همچنین یک تور تخصصی بازدید از سایت‌های باستانی در روز  ۱۸ شهریور ۹۶ برای شرکت کنندگان در همایش یادشده  در نظر گرفته شده است.

تقسیم‌بندی مقالات پذیرفته شده به ترتیب زیر خواهد بود: الف) مقالات برگزیده برای ارائه در همایش، ب) مقالات برگزیده برای چاپ در «مجموعه مقالات همایش...» و ج) مقالات برگزیده برای چاپ در «دائره‌المعارف فارس»، «دائره‌المعارف بزرگ اسلامی» و «دانشنامه خلیج فارس».

کد خبر 3942216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha