۱۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۱۳

سردبیر مجله رشد مطرح کرد؛

مجلات کودک بخش خصوصی در بحث توزیع مشکلات اساسی دارند

مجلات کودک بخش خصوصی در بحث توزیع مشکلات اساسی دارند

مجید راستی گفت: بخش خصوصی در زمینه هزینه های توزیع مجلات کودک دچار مشکلات اساسی است و مقرون به صرفه نیست و می توان گفت بخش خصوصی برای حوزه نشر کودک فداکاری می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه گفتگوی فرهنگی با موضوع نشریات کودک و نوجوان با حضور محمود برآبادی نویسنده و رئیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و راستی سردبیر مجله رشد کودک از آنتن رادیو گفتگو پخش شد.

در ابتدای این برنامه راستی گفت: بخشی از ادبیات کودک به صورت مجلات منتشر می شود که کار بسیار ارزشمندی است. ما نباید نگران میهمان های جدید در دنیای مجازی و واقعی باشیم چرا که هر چه برای دیگران قابل پذیرش باشد مورد حمایت قرار می گیرد و ماندنی است. ادبیات مطبوعات نیز بخشی از فرهنگ هر کشور است و باید منتشر شود.

این نویسنده توزیع را یکی از دغدغه های اصلی در این حوزه برشمرد و گفت: بخش خصوصی در زمینه هزینه های توزیع مجلات دچار مشکلات اساسی است و مقرون به صرفه نیست و می توان گفت بخش خصوصی برای حوزه نشر کودک فداکاری می کند.

سردبیر مجله رشد با تاکید بر نقش دولت و سازمان های دولتی در حمایت از این حوزه، گفت: مجله ای که تیراژ ۱۵ هزار جلدی دارد اگر قابلیت توزیع در کل کشور را داشته باشد، به راحتی به تیراژ ۲۰۰ هزار جلد خواهد رسید و کودکان کل کشور می توانند از آن بهره ببرند.

راستی در ادامه گفت: اگر بچه های امروز بتوانند آرزوهایی برای آینده داشته باشند قطعا کودکان سالمی خواهند بود و نقش آینده خود را به خوبی ایفا خواهند کرد. به عبارت دیگر انسان های موفق در این زمان افرادی هستند که کودکی شان را از آنها نگرفته اند. امکانات موجود را باید در جهتی گسترش دهیم تا کودکان امروز آرزوهای خوبی برای آینده خود داشته باشند.

در ادامه برنامه برآبادی به سفارشی کار کردن در حوزه نشر کودک اشاره کرد و گفت: این موضوع فی نفسه مشکلی ندارد اما کیفیت آثار نباید افت کند به عبارت دیگر کیفیت را نباید فدای هدف نمود.در حال حاضر بیشتر کتاب های سفارشی به دلیل اینکه هدف خاصی را دنبال می کنند از استانداردهای ادبی کمی برخوردارند. در دوره های قبلی کمتر به نیازهای کودکان توجه می شد و نسل های خودساخته ایجاد شدند.اما در حال حاضر توجه بیش از حد مشکلات دیگری را ایجاد کرده است.کمک به کودکان باید به رشد آنها کمک کند نه اینکه مانع از مسئولیت پذیری آنها شود.

رئیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان گفت: سواد تصویری کودکان امروز افزایش یافته است اما سواد نوشتاری و خواندن آنها کاهش یافته است. چرا که کمتر سراغ کتاب و مجلات می روند و فضای مجازی نیز پر از غلط های املایی و نگارشی است که نظارتی بر آن نیست.

کد خبر 3947373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha