۲۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۰۳

مومنی شریف مطرح کرد؛

سرمایه گذاری روی ترجمه برای فرهنگ کشور الزامی است

سرمایه گذاری روی ترجمه برای فرهنگ کشور الزامی است

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی گفت: الان کشورهای دیگر برای معرفی ادبیات و فرهنگ خود روی ترجمه سرمایه‌گذاری می‌کنند و ما نیز حداقل در حوزه هنری، ترجمه را داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه صبح و گفت وگو با موضوع روز هنر انقلاب اسلامی صبح امروز یکشنبه ۲۰ فروردین با گفتگو با محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی از آنتن رادیو گفتگو پخش شد.

مومنی شریف با اشاره به دیداری که جمعی از اعضای حوزه هنری با رهبر معظم انقلاب در ۲۳ اردیبهشت سال ۹۲  داشتند، گفت: ایشان فرمودند که شما کشور را از ادبیات وارداتی در حوزه دفاع مقدس بی نیاز کردید. فرمایش ایشان مبتنی بر واقعیات و حقایق است و امروز می توانیم از مکتب ادبیات هنر و انقلاب اسلامی نام ببریم.

وی افزود: این مکتب هم در فرم و هم در محتوا متفاوت است به ویژه در محتوا تمایزاتی دارد  مثلا در نوع نگاهشان به رئالیسم. بخشی از کارهایی که مورد توجه مردم قرار گرفته مبتنی بر این نوع نگاه است.

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه به نقش دانشگاه ها در معرفی آثار هنری در حوزه فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تا زمانی که این فرهنگ فراگیر شود زمان بر است و در این زمینه دانشگاه ها رسالت بالایی در معرفی این کارها دارند. البته معرفی کم و بیش انجام می شود.

وی با اشاره به ترجمه آثار هنری و فرهنگی گفت: الان کشورهای دیگر برای معرفی ادبیات و فرهنگ خودشان روی ترجمه سرمایه گذاری می کنند و ما نیز حداقل در حوزه هنری، ترجمه را داریم. زمانی که در بخش ادبیات حوزه هنری بودم آن زمان ترجمه را شروع کردیم و به گمانم راه را درست رفتیم.

مومنی شریف گفت: ترجمه را با کارهای معدودی شروع کردیم و اولا کار را با توجه به فرهنگ آن کشوری که قرار بود ترجمه شود انتخاب می کردیم و از طرفی مترجم و زبان مقصد یا زبان مادری اش بود یا چون در آن کشور زندگی کرده بود جزو زبان اصلی اش شده بود. اولین کارهایی که در حوزه دفاع مقدس به ویژه در آمریکا ترجمه کردیم حداقل در دانشگاه هایشان مورد توجه قرار گرفت.

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در پایان گفت: حوزه هنری از جاهای فعال است و به تنهایی کفایت نمی کند و باید فراگیر شود.

کد خبر 3948517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha