۲۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۱۲

رئیس شبکه بهداشت گناوه:

۵۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ‌مصرف گذشته در گناوه جمع‌آوری شد

۵۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ‌مصرف گذشته در گناوه جمع‌آوری شد

بوشهر - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه از جمع آوری بیش از پنج هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در پایان طرح بسیج سلامت نوروزی ۹۶ در گناوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی زکی‌زاده صبح دوشنبه در نشست جمع‌بندی برنامه‌های نوروزی اظهار داشت: طی اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی که به مدت ۴۵ روز انجام شد مقدار پنج هزار و ۱۳ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته از سطح عرضه توسط بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای شبکه بهداشت ودرمان گناوه جمع آوری شد.

وی اضافه کرد: در طرح بسیج سلامت نوروزی تعداد هزار و ۴۴۲ بازدید از کلیه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام گرفت که تعداد ۴۴ مورد از متخلفین از مقررات بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند و شش مرکز متخلف عرضه کننده مواد غذایی نیز توسط بازرسان بهداشت محیط در این راستا تعطیل شد.

زکی زاده اظهار داشت: در این مدت برای شاغلین در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ۵۲۱ مورد کارت معاینه پزشکی صادر شد، همچنین در این مدت ۱۱۳ مورد نمونه برداری از مواد غذایی، ۷۸ مورد نمونه برداری میکروبی آب  و هزار و ۵۴۸ مورد کلر سنجی از آب شرب نیز به عمل آمده است.

وی افزود: در راستای ممانعت از فعالیت غیر بهداشتی دست‌فروشان مواد غذایی گرم در سطح معابر و با همکاری واحد اجرائیات شهرداری و نیروی انتظامی تعداد ۸۸۰ پرس غذا در ۱۴ مرحله جمع آوری و معدوم شد، همچنین برخورد با ۱۶۷ دستفروش دوره گرد مواد غذایی در این بین انجام شد.

مسئول بهداشت محیط و حرفه ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه هم گفت: تعداد ۳۱ مورد شکایت مردمی در طول اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی به بازرسان گزارش شده که توسط بازرسان رسیدگی شده است.

حسن ذبیحی افزود: در طول مدت اجرای این طرح به طور مستمر و شبانه‌روزی بازرسان بهداشت محیط این شبکه بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بخصوص سرویس‌های بهداشتی و محل‌های اسکان مسافران نوروزی نظارت کرده و پیگیری‌های لازم برای رفع نواقص بهداشتی مشاهده شده انجام شده است.

وی ادامه داد: طرح بسیج سلامت نوروزی ۹۶ که توسط ۱۵ نفر از بازرسان در تاریخ یک اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین سال جاری به مدت ۴۵ روز انجام گرفت، بکار بردن تجهیزات پرتابل توسط بازرسان بهداشت محیط از جمله دماسنج دیجیتال، شوری سنج و روغن سنج، تشخیص تخلفات و پیگیری آنها را در این بازدید ها آسان تر از قبل کرده بود.

کد خبر 3949369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha