۲۵ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۱۵

امام جمعه بوشهر:

نرخ بیکاری در استان بوشهر کاهش یابد/ لزوم کاهش اسراف در همایش‌ها

نرخ بیکاری در استان بوشهر کاهش یابد/ لزوم کاهش اسراف در همایش‌ها

بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بر لزوم بهبود اشتغال جوانان استان تاکید کرد و گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های ویژه در استان، نرخ بیکاری در استان بوشهر کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: در روزهای گذشته شاهد برگزاری آئین باشکوه اعتکاف در استان بوشهر بودیم که جوانان حضور گسترده‌ای در این آئین داشتند.

وی به ثبت‌نام کاندیداها و انتخاباتی‌شدن فضای کشور اشاره کرد و ادامه داد: همه افراد باید با تکیه بر قانون در عرصه انتخابات ایفای نقش کنند و اخلاق اسلامی در این عرصه به خوبی رعایت شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر اینکه تولید و اشتغال از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری است، بیان کرد: رفع مشکل بیکاری در استان بوشهر یکی از مهمترین مطالبات مردم است که باید توسط مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم اجرای کامل مصوبه اشتغال ۵۰ درصدی نیروهای بومی استان بوشهر، تصریح کرد: استان بوشهر دارای نیروهای مستعد و تحصیل‌کرده متعددی است که با توجه به ظرفیت‌های استان باید زمینه اشتغال این افراد فراهم شود.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری خواستار بکارگیری جوانان استان بوشهر در عرصه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی شد و اضافه کرد: مسئولان در تحقق اشتغال جوانان استان بوشهر کاری کنند تا نرخ بیکاری از دو رقمی به تک رقمی و سپس و صفر کاهش یابد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم جلوگیری از اسراف به عنوان یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات و فراهم شدن رشد و پیشرفت است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خواستار پرهیز مردم از ریخت و پاش‌ها در مراسم‌ها، استقبال از حجاج و همایش‌ها شد و ادامه داد: ایران یکی از پرمصرف‌ترین کشورها است و بخش زیادی از مواد غذایی در کشور هدر می‌رود.

وی به ۲۹ فرودین‌ماه روز ارتش اشاره کرد و افزود: تضعیف نیروهای مسلح حرام است و تقویت و حمایت از نیروهای مسلح در جامعه یک ضرورت است.

صفایی بوشهری اظهار داشت: نیروهای مسلح ستون استحکام یک کشور است که ایران با داشتن ارتشی توانمند، بسیج مقتدر، سپاه پرقدرت و نیروهای انتظامی و امنیتی قوی از قابلیت بالایی در این عرصه برخوردار است که روحیه و حمایت از  نیروهای مسلح باید تقویت شود.

وی با قدردانی از نیروهای مسلح استان بوشهر افزود: اگر کوچکترین تعرضی به جمهوری اسلامی ایران از ناحیه جنوب شود نیروهای مسلح استان بوشهر، چنان درسی به دشمنان می‌دهند که هیچگاه فراموش نکنند.

کد خبر 3952424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha