۳۱ فروردین ۱۳۹۶، ۷:۳۸

استاندار قزوین:

شرکت های دانش بنیان بهترین ظرفیت برای اشتغال دانشجویان است

شرکت های دانش بنیان بهترین ظرفیت برای اشتغال دانشجویان است

قزوین- استاندار قزوین گفت: شرکت های دانش بنیان بهترین ظرفیت برای ایجاد اشتغال برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه تخصصی تولیدات شرکت های دانش بنیان، نوآوری و صنایع استراتژیک چهارشنبه شب با حضور فریدون همتی استاندار، بهنام ملکی مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری قزوین، هادی طاهرخانی مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان قزوین، حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و جمعی از فعالان شرکت های دانش بنیان در محل دائمی شرکت نمایشگاههای بین المللی قزوین برگزار شد.   

فریدون همتی در این مراسم گفت: مسیر اقتصادی ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری با تدبیر دولت در بستر اجرا قرار گرفته و امیدواریم با تدبیر و برنامه ریزی انجام شده بتوانیم از تولید و اقتصاد حمایت کنیم.

استاندار بیان کرد:اگرحوزه فرهنگ از صنعت و تولید پشتیبانی نکند کارها مشکل شده و به نتیجه نمی رسد لذا با پشتیبانی این عوامل می توان امیدوار بود کارها سامان یابد.

شرکت های دانش بنیان بهترین راهکار حمایت از تولید

وی اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان در شرایط کنونی می تواند کمک موثری به تولید و صنعت کند و ما وظیفه داریم با تسهیل در امور این شرکتها شرایط را برای حضور ایده های برتر بخوبی فراهم کنیم.

همتی یادآورشد: خوشبختانه برگزاری نمایشگاه شرکت های دانش بنیان نشان داد در استان از ظرفیت بسیار خوبی در این حوزه برخورداریم که اگر درست هدایت و حمایت شود می تواند گره گشای مشکلات صنعت و تولید باشد.

وی اضافه کرد:فعالیت شرکتهای دانش بنیان دقیقا در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است و دولت با رویکرد حمایتی توانسته نسبت به تقویت این شرکتها اقدام کرده و ظرفیت مناسبی را فعال کند.

شرکت های دانش بنیان بهترین ظرفیت برای اشتغال دانشجویان است

استاندار اظهارداشت: دانشجویان با ایده های خوبی که دارند باید با تشکیل شرکت های دانش بنیان این اندیشه های خود را به تولید و ثروت تبدیل کنند.

وی بیان کرد: نباید دانشجویی که فارغ التحصیل می شود بیکار باشد و شرکت های دانش بنیان بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال است و دانشجویان می توانند با استفاده از این ظرفیت برای خود و دیگران شغل ایجاد کنند.

همتی تصریح کرد: باید تولیدات ما دانش محور باشد تا بتواند در بازار رقابتی امروز ماندگار شود و در این راستا توجه به کیفیت و قیمت مناسب ضروری است.

استاندار یادآورشد: تولیدات دانش محور باید به ثروت تبدیل شود و رونق اقتصادی با اتکا به شرکت های دانش محور محقق شود.

وی اظهارداشت: شرکت های دانش بنیان می توانند موجب تحول در تولید و اقتصاد شوند و شعار «ما می توانیم» را اجرایی کنند.

همتی گفت: با تدبیر دولت و بسترسازی مناسب در یک مورد تعداد ۵۰۰ نخبه و اندیشمند کشور که به خارج مهاجرت کرده بودند به کشور بازگشتند و شرایط برای فعالیت مبتکران و ایده پردازان دلسوز بهتر از گذشته فراهم است.

وی اضافه کرد: اگر سیاست های درست و منطقی از سوی دولتها اتخاذ شود می توانیم از فرار مغزها جلوگیری کرده و از توانمندی جوانان خود برای حل مشکلات و رسیدن توسعه پایدار استفاده کنیم.

استاندار یادآورشد: نباید اقتصاد کشور به نفت و دلار وابسته باشد و با هر تلاطمی در خارج از مرزها  دچار بحران و نوسان شود و شرکت های دانش بنیان می توانند ما را از وابستگی اقتصادی نجات دهد.

همتی گفت: با محدود کردن واردات کالاهای غیر ضرور، حمایت از تولیدات داخلی، فرهنگ سازی برای گرایش مردم به خرید کالای ایرانی، تولید کالای مرغوب با قیمت مناسب می توانیم به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنیم.

کد خبر 3957767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha