۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۰۷

رئیس صندوق رفاه خبر داد:

۳ روز دیگر منشأ آلودگی در دانشگاه باهنر اعلام می شود

۳ روز دیگر منشأ آلودگی در دانشگاه باهنر اعلام می شود

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم تاکید کرد: دانشگاه ها حتما از کارشناسان بهداشت و ایمنی مواد غذایی در تمام مراحل تهیه طبخ و توزیع مواد غذایی استفاده کنند.

مهندس ذوالفقار یزادن مهر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عیادت از دانشجویان مسموم دانشکده فنی شهید باهنر شیراز گفت: روز گذشته از دانشجویان مسموم دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر شیراز عیادت به عمل آورده و از نزدیک در جریان اقدامات کمیته بحران قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: در سلف سرویس و خوابگاه با دانشجویان گفتگو کرده و در جلسه کمیته بحران که با حضور رئیس، معاونان و حراست دانشکده فنی و معاون دانشجویی، دبیر منطقه هفت، رئیس اداره بهداشت و اداره تغذیه دانشگاه شیراز و معاون تسهیلات و صندوق رفاه دانشجویان، تشکیل شد، شرکت کردیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: علویان مهر، رئیس دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر شیراز با ارایه گزارشی از روند حادثه، توضیح داد، دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابعاد مختلف را بررسی می کنند و نمونه برداری کرده و در حال بررسی منشاء آلودگی هستند.

یزدان مهر افزود: رئیس دانشکده همچنین اعلام کرد، ما همه احتمالات را بررسی  و اقدامات پیشگیرانه، از جمله عفونت زدایی سلف سرویس، خوابگاه ها و اماکن آموزشی را انجام داده و هر روز این کار تکرار می شود و به خاطر ملاحظات کارشناسان سلف سرویس بهداشت و تغذیه، سلف پلمپ و پیمانکار معلق شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم دراین جلسه با تشکر از هماهنگی و هم افزایی صورت گرفته گفت: لازم است دانشگاه ها آیین نامه های، شورای کنترل و نظارت بر تغذیه دانشجویی را جدی گرفته و حتما از کارشناسان بهداشت و ایمنی مواد غذایی در تمام مراحل تهیه طبخ و توزیع مواد غذایی استفاده کنند و در قراردادهایی که با پیمانکاران منعقد می کنند، این مهم را لحاظ کنند. 

وی ادامه داد: با توجه به سنتی بودن آشپزخانه ها که متاسفانه مشکل اکثر سلف سرویس دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور است، بودجه لازم را تخصیص دادیم تا با کمک دانشگاه فنی و حرفه ای نو سازی صورت گیرد.  

یزدان مهر از همکاری دانشگاه شیراز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بسیج دانشجویی، اورژانس شهر شیراز قدرانی کرد و افزود: خوشبختانه با مهار حادثه، تمام دانشجویان در سلامت به سر می برند و غذای د انشجویان از طریق دانشگاه شیراز طبخ و توزیع می شود.  

وی درباره مشخص شدن علت اصلی حادثه گفت: سه روز دیگر منشاء آلودگی اعلام می شود و در دانشگاه یزد نیز موضوع مسمومیت دانشجویان در دو آزمایشگاه در حال بررسی است.

کد خبر 3975024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha