۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۹:۵۳

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان:

۲۲ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر در حادثه معدن آزادشهر حضور داشتند

۲۲ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر در حادثه معدن آزادشهر حضور داشتند

گرگان - مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: ۲۲ تیم عملیاتی نجاتگر جمعیت هلال احمر گلستان در حادثه معدن زمستان یورت ازادشهر حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین احمدی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر بزرگ ترین حادثه معدنی کشور بود و خارج کردن اجساد ۲۱ نفر با آن حجم گاز کار بزرگی بود.

وی افزود: این حادثه ساعت ۱۱ و ۴۰ دقیقه چهارشنبه هفته گذشته به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان اطلاع داده شد و نیروهای جمعیت هلال احمر گلستان ساعت ۱۲ و ۳۵ دقیقه با تمام توان در محل حادثه حضور یافت.

احمدی گفت: طی ۶ روز، ۴۴۴ نفر از افراد آسیب دیده در این معدن نجات یافتند که از این تعداد ۳۸۲ نفر مصدوم بوده و ۷۹ نفر به بیمارستان‌های آزادشهر و گنبدکاووس منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان تصریح کرد: از تعداد ۷۹ نفر مصدوم، ۹ نفر توسط بالگرد و ۷۰ نفر توسط آمبولانس هلال احمر و اورژانس به بیمارستان های آزادشهر وگنبدکاووس منتقل شدند.

اجساد ۴۲ معدنچی از معدن آزادشهر خارج شده است

وی با بیان اینکه تا کنون اجساد ۴۲ معدنچی از داخل معدن به بیرون منتقل شده، افزود: بر اساس آمار روی کاغذ باید یک جسد دیگر در داخل معدن باشد که البته هنوز رویت نشده است.

احمدی از حضور ۲۲ تیم عملیاتی نجاتگر در حادثه معدن آزادشهر خبر داد و گفت: ۸۹ نفر از این افراد از حوزه عملیاتی، ۲۲ نفر پرسنل و ۱۱۱ نفر هم سایر نیروهایی بودند که در این حادثه حضور داشتند.

وی گفت: بودجه تخصیص یافته به جمعیت هلال احمر گلستان در سال ۹۵ با رشد ۷۰۰ درصدی نسبت به سال ۹۴ مبلغ سه میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در رابطه با اعتبارات تملک دارایی اظهار کرد: در سال ۹۴ اعتبارات تملک دارایی سرمایه استان پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بود که این رقم در سال ۹۵ به ۱۲ میلیارد ریال افزایش یافت.

کد خبر 3975620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha