۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۳۹

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان:

برگزاری نمایشگاه «ضیافت» درهمدان به تنظیم بازار کمک می‌کند

برگزاری نمایشگاه «ضیافت» درهمدان به تنظیم بازار کمک می‌کند

همدان - رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: برگزاری نمایشگاه ضیافت و عرضه تمامی کالاهای اساسی در این نمایشگاه به تنظیم بازار کمک می‌کند.

علیرضا شجاعی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در حوزه تغییر قیمت کالاهای اساسی از اسفند سال گذشته تاکنون در بیشتر کالاها با تغییر صفر درصدی قیمت مواجه بوده‌ایم، اظهار داشت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز معدل افزایش قیمت کالاهای اساسی در حدود ۲ درصد بوده است.

شجاعی باتاکید بر نظارت بر بازار همدان در آستانه ماه رمضان افزود: با توجه به نظارت‌های موجود، انتظار تغییر قیمت کالاهای اساسی نمی‌رود، اما در برخی موارد نظیر اقلام پرمصرفی چون خرما که به یکباره برای خرید آن افزایش هیجانی تقاضا رخ می‌دهد؛ ممکن است نوساناتی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات تنظیم بازار در آستانه ماه رمضان، عنوان کرد: بر اساس تصمیم برای تنظیم قیمت مرغ، فروشندگان مکلف به راه‌اندازی و نصب تابلوهای روان شده‌اند و در خصوص عرضه گوشت قرمز نیز عرضه‌کنندگان موظف به استفاده از تابلوهای روان خواهند بود.

وی افزود:‌ در مورد برنج، مرغ و گوشت قرمز اقلام به اندازه نیاز تامین شده تا از افزایش هیجانی قیمت‌ها جلوگیری شود.

شجاعی همچنین با تأکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه ضیافت و عرضه تمامی کالاهای اساسی در این نمایشگاه به تنظیم بازار کمک می‌کند، گفت: اگرچه از نظر قانون کنترل بازار در سطح صنفی بر عهده اتاق اصناف و بازرسان این مجموعه است، اما در کنار تیم بازرسی‌ها، نظارت بر شبکه تأمین و توزیع کالاهای اساسی به صورت گشت مشترک نیز انجام می‌شود که این بازرسی‌ها در کنترل قیمت‌ها مؤثر است.

وی عنوان کرد: شوک افزایش قیمت‌ها در آستانه ماه مبارک رمضان بعید است.
 

کد خبر 3987794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha