۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۷

سرپرست حج و زیارت استان سمنان:

۷۵ درصد متقاضیان حج استان سمنان ثبت نام قطعی کرده‌اند

۷۵ درصد متقاضیان حج استان سمنان ثبت نام قطعی کرده‌اند

سمنان - سرپرست حج و زیارت استان سمنان گفت: ۷۵ درصد از متقاضیان در کاروان‌ها ثبت نام قطعی خود را انجام داده و مابقی باید هر چه زودتر به دفاتر حج و زیارت مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل دل‌پاک صبح دوشنبه در نخستین روز کاری خود در سمت مدیرکل حج و زیارت استان سمنان در جمع خبرنگاران بیان کرد: یک هزار و ۳۳۵ نفر از استان سمنان به حج تمتع اعزام خواهند شد که ۷۵ درصد آن‌ها این روند ثبت‌نام را تکمیل کرده‌اند که شامل دارندگان قبوض ودیعه گذاری علی‌الحساب حج تمتع تا تیرماه ۸۵ می‌شوند.

وی افزود: همچنین متقاضیان حج سال‌جاری آن دسته افرادی هستند که از ۲۳ فرودین ماه لغایت ۲۱ اردیبهشت‌ماه نسبت به ثبت‌نام اولیه در شعب بانک ملی ایران با واریز مبلغ ۱۰ میلیون تومان اقدام کرده و امروز مدارکشان را کامل به دفاتر زیارتی ارائه کرده‌اند وگرنه در غیر این صورت اعزام نخواهند شد.

سرپرست جدید حج و زیارت استان سمنان گفت: تنها یک مورد برای ثبت‌نام جدید در سامانه حج و زیارت وجود دارد و آن این است که تمام دارندگان اسناد ودیعه گذاری حج تمتع تا پایان ۲۹ اسفند ۸۵، تا تکمیل ظرفیت کاروان‌های دارای ظرفیت خالی، کاروان موردنظر خود را انتخاب و ثبت‌نام کنند تا روند اعزام آن‌ها شکل گیرد البته داشتن پاسپورت معتبر تا پنجم اسفندماه۹۶ شرط نخست این امر است.

دل‌پاک بیان کرد: ۱۰ کاروان شامل هشت کاروان قدیمی و دو کاروان جدید وظیفه اعزام حجاج را بر عهده‌دارند که تا این لحظه ظرفیت این کاروان‌ها پر نشده است.

وی ضمن بیان اینکه با شرایط جدید ۱۱۵نفر مازاد می‌توانند از استان سمنان به حج اعزام شوند چراکه ظرفیت کاروان‌ها بیشتر شده است، افزود: کاروان‌های استان، مدینه‌دوم هستند و ابتدا به مکه اعزام می‌شوند.

سرپرست جدید حج و زیارت استان سمنان گفت: سؤال مهمی که حجاج همیشه مطرح می‌کنند این است که باید چه مقدار پول برای حج پرداخت کنند که دراین‌باره باید گفت حداقل هزینه‌ای که حجاج باید پرداخت کنند ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و حداکثر آن ۱۲ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان محاسبه‌شده است.

گفتنی است دل‌پاک از امروز طی حکمی به‌عنوان سرپرست جدید حج و زیارت استان سمنان منصوب‌شده است.

در حکم سرپرستی وی آمده است: با عنایت به تعهد، سوابق و تجارب به‌موجب این ابلاغ به‌عنوان سرپرست حج و زیارت استان منصوب می‌شوید، امید است با اتکای به خداوند متعال و در ظل عنایات حضرت ولی‌عصر(عج) و توجه به منویات مقام معظم رهبری و در اجرای سیاست‌های دولت و به‌کارگیری تمام استعداد و توان خود توأم با هماهنگی و همکاری با کلیه حوزه‌ها در پیشبرد اهداف سازمان با رعایت اصل خدمت هر چه‌بهتر و بیشتر به زائران بیت‌الله الحرام و اعتاب مقدسه و نیز حفظ منافع و مصالح و گسترش خدمت به آنان در جهت نیل به پیشرفت روزافزون و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق و مؤید باشید.

در این حکم همچنین از سید علی میرقاسم پور، مدیرکل  سابق حج و زیارت استان سمنان تقدیر شد قرار است مراسم تودیع و معارفه پس از ماه رمضان برگزار شود.

کد خبر 3990778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha