۱۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۴۰

داورزنی در گفتگو با مهر:

دخالتی در امور پرسپولیس نمی‌کنیم/ مطرح کردن مسائل سیاسی غلط است

دخالتی در امور پرسپولیس نمی‌کنیم/ مطرح کردن مسائل سیاسی غلط است

معاون وزیر ورزش با بیان اینکه سرپرست باشگاه پرسپولیس استعفا نداده است، گفت: مطرح کردن استعفای طاهری به خاطر برخی مسائل سیاسی و انتخاباتی درست نیست و تکذیب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس برابر لخویا و صعود به مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان آسیا، مطرح شدن «استعفای علی اکبر طاهری» موفقیت این تیم در این مرحله از مسابقات را تحت الشعاع قرار داد؛ استعفایی که چندی پیش با مخالفت وزارت ورزش مواجه شد اما به نظر می رسد این بار خیلی جدی تر از قبل مطرح شده است.

مسائل سیاسی مربوط به انتخابات و اختلاف نظر با یکی از معاونان وزارت ورزش در مورد اسپانسر، دو موضوع اصلی است که در این مرحله از استعفای علی اکبر طاهری و به عنوان دلایل این تصمیم مطرح شده است. البته محمدرضا داورزنی، معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان هر دو موضوع را تکذیب کرده و تاکید دارد بر اینکه وزارت ورزش به شدت از مدیریت طاهری حمایت می کند.

داورزنی در گفتگو با خبرنگار مهر به پرسش های مختلف پیرامون استعفای دوباره علی اکبر طاهری از سرپرستی باشگاه پرسپولیس پاسخ داد و تاکید کرد که «نمی دانم طاهری استعفا داده یا نه اما من استعفایی از وی ندیده ام!» مشروح گفتگوی داورزنی با خبرنگار مهر در ذیل می آید:

* خبرگزاری مهر - حتماً در جریان اخبار مربوط به استعفای علی اکبر طاهری از سرپرستی باشگاه پرسپولیس هستید؟

- محمدرضا داورزنی:  بله، این اخبار را شنیده ام اما در جریان آن نیستم چون اصلاً استعفایی از سرپرست پرسپولیس ندیده ام. حتی در این چند روز دیداری هم با او نداشته ام. به همین دلیل از مطرح شدن استعفای طاهری آن هم درست بعد از صعود پرسپولیس به مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان خیلی  متعجب شدم.

* البته این اولین بار نیست که طاهری از مدیریت پرسپولیس استعفا داده است، پس نباید خیلی هم تعجب انگیز باشد؟

- درست است، قبل از این هم طاهری یکی دوبار استعفای خود را از مدیریت پرسپولیس مطرح کرده بود اما وزارت ورزش به شدت با آن مخالفت کرده و خواستار این شده بود که سفت و سخت به مسئولیت خود در رأس باشگاه پرسپولیس ادامه دهد.

* پس شما در مجموع استعفای طاهری از مدیریت پرسپولیس که گفته می شود قبل از دیدار برابر لخویا انجام شده اما بعد از پایان بازی و مشخص شدن تکلیف سرخ پوشان، علنی شد را در مجموع تکذیب می کنید؟

- من نمی دانم و نمی گویم استعفا داده یا نه؛ اما حداقل من هیچ استعفایی از وی ندیده ام. اصلاً از طرف طاهری نامه ای مبنی بر استعفا به وزارت ورزش نیامده است و حداقل من از آن خبر ندارم.

* فکر می کنید این که برای چندمین بار بحث استعفای طاهری مطرح شده، چه دلیلی دارد؟ آن هم در این مقطع که پرسپولیس روزهای موفق خود را پشت سر می گذارد؟

- دلیل این موضوع را نمی دانم، اما همین چند روز پیش بود که نشستی میان سرپرست پرسپولیس با وزیر ورزش برگزار شد. در این نشست وزیر ورزش با تأکید بر حمایت کامل وزارتخانه از سرپرست پرسپولیس، خواستار ادامه مدیریت وی شد. آقای سلطانی فر تأکید داشتند بر اینکه طاهری کماکان مدیریت پرسپولیس را بر عهده دارد و باید به مسئولیت‌های خود در این سمت رسیدگی کند. اصلاً صحبتی از استعفا و تغییرات مدیریتی نبود.

* در مورد صحبت هایی که مبنی بر اختلاف نظر علی اکبر طاهری با وزارت ورزش و یکی از معاونت های این وزارتخانه در رابطه با اسپانسر مطرح شده است چه نظری دارید؟

- مطرح شدن این اختلاف نظرها را به شدت تکذیب می کنم و تأکید دارم بر اینکه وزارت ورزش در مسائل داخلی باشگاه پرسپولیس نظارت دارد نه دخالت؛ رسیدگی به اوضاع مالی باشگاه و تصمیم گیری در این زمینه صرفاً بر عهده مدیریت باشگاه است. اینکه قراردادی با یک اسپانسر منعقد شود و چگونگی همکاری با آن یا حتی فسخ قرارداد همه زیر نظر مدیریت باشگاه انجام می شود. وزارت ورزش در این گونه موارد ورودی نمی کند. بنابراین به شدت مطرح شدن اختلاف نظرها را تکذیب می کنم.

* مورد دیگری که در رابطه با استعفای سرپرست پرسپولیس مطرح شده، انتخابات ریاست جمهوری اخیر است. در واقع این بار تا حدی استعفا رنگ سیاسی هم به خود گرفته است! این موضوع را تأیید می کنید؟

- این حرف هم غلط است. وزارت ورزش به باشگاه ها و مدیران آنها نگاهی به عنوان ابزار سیاسی ندارد، خوشبختانه مدیران باشگاه ها و از جمله پرسپولیس حرفه ای هستند و خود می دانند که باید چه عملکردی داشته باشند. پرسپولیس و استقلال باشگاه های مردمی و همواره مورد حمایت وزارت ورزش هستند.

* به هر حال اقدامی انجام شده که منجر به مطرح شدن استعفای سرپرست پرسپولیس و این گونه مسائل شده است!

- تأکید می کنم که من استعفایی از طاهری دریافت نکرده ام، مدیریت وی طی ماه های گذشته خوب بوده که منجر به قهرمانی پرسپولیس و صعودش به مرحله چهارم لیگ قهرمانان شده است. وزارت ورزش هم همواره حامی پرسپولیس و مدیریت آن بوده است. مطرح شدن این صحبت ها نه به صلاح باشگاه است و نه ورزش کشور؛ باید به حفظ آرامش و ثبات پرسپولیس کمک کنیم.

* با این اوصاف، پرسپولیس با مدیریت طاهری به کار خود ادامه خواهد داد؟

- نگاه وزارت ورزش به پرسپولیس و مدیریت آن حمایتی است. تأکید داریم بر اینکه در تنظیم برنامه های خود برای فصل آینده و به خصوص مراحل پیش روی لیگ قهرمانان که حساسیت بیشتری را هم دارد، سرعت عمل داشته باشد. ما هم تلاش می کنیم اقدامات لازم برای ترمیم هیات مدیره پرسپولیس و همچنین استقلال را زودتر نهایی کنیم.

* صحبت از هیات مدیره سرخ آبی ها شد، تغییرات نهایتاً تا چه زمان نهایی و اعلام می شود؟

- بحث تغییرات نیست. طی این مدت برخی از اعضای هیئت مدیره پرسپولیس و استقلال یا استعفا دادند و یا فوت کرده اند. بنابراین بحث ترمیم را داریم و احتمالاً تا ۱۰ روز آینده اعضای جدید توسط سلطانی فر به عنوان رئیس مجلس معرفی می شوند.

* این امکان دارد که به خاطر عملکرد استقلال در آخرین دیدار لیگ قهرمانان و متحمل شدن شکست ۶ بر یک، نگاه وزارت ورزش در رابطه با هیئت مدیره این باشگاه تغییر کند؟

- این طور نیست که با یک باخت در تصمیمات ما تأثیر بگذارد. استقلال فصل گذشته عملکرد خوبی داشت که نایب قهرمان شد و تا این مرحله لیگ قهرمانان پیش آمد.   مدیریت باشگاه باید برای فصل آینده برنامه ریزی کند و وزارت ورزش هم نظارت خواهد داشت. در کل وزارت ورزش این را ثابت کرده که نسبت به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال همیشه حساس است و تلاش کرده ثبات را در رابطه با این دو تیم حفظ کند.

کد خبر 3993365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حسین IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
      0 0
      هرچی آقای طاهری بگه همون درسته. آقای داورزنی مراقب باش هواداران از دستت ناراحت نشن که عواقب بدی داره