۲۲ خرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۳۶

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز:

٥٢٠٠ تعهد شغلی برای شهرک های صنعتی البرز در نظر گرفته شد

٥٢٠٠ تعهد شغلی برای شهرک های صنعتی البرز در نظر گرفته شد

کرج - مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز گفت: ۵ هزار و ۲۰۰ تعهد شغلی برای شرکت شهرک های صنعتی استان ادر نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر شاهمرادی در نشست شورای اطلاع رسانی و مدیران خبرگزاری های استان البرز که  عصر دوشنبه برگزار شد، با بیان اینکه بنا داریم در این جلسه اهداف و برنامه های سال جاری در دستور کار شرکت شهرک های صنعتی البرز را توسط معاونین مختلف این مجموعه ارائه دهیم، اظهار کرد: بیان دیدگاه این مجموعه از جمله اهداف برگزاری این نشست محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه در انتخابات ریاست جمهوری عمده ترین مباحث مد نظر کاندیدا به صورت مستقیم و غیر مستقیم به مساله اشتغال و قاچاق کالا معطوف شده بود، افزود: این امر بیانگر اهمیت مقوله اشتغال و تولید است چرا که اصلی ترین نیاز جامعه محسوب می شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز خاطرنشان کرد: ایجاد ثبات اشتغالی در کشور ضروری است، بدون شک تحقق این امر ورود و ثبات در بازارهای جهانی توسط تولیدکنندگان داخلی را توسعه داده و بهبود می بخشد.

شاهمرادی با اعلام اینکه توجه به بخش خوراک و مواد غذایی مردم در جامعه کنونی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که عمده بازارهای جهانی به این امر سوق پیدا کرده است، گفت: نوع پوشاک کشور طی سنوات اخیر تغییر فرلوانی یافته؛ این مهم زنگ هشداری در خصوص لزوم سرمایه گذاری در بخش پوشاک و مواد غذایی مردم را می طلبد.

وی با تاکید بر اینکه باید به نحوی عمل کنیم که تولید به عنوان سپر دفاعی کشور تبدیل شود، یادآور شد: باید با برنامه های عملی و دقیق بستر حضور تولیدکنتدگان داخلی به بازار های بین المللی و فرا ملی فراهم شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز اعلام کرد: علی رغم اعمال تحریم های ناجوانمردانه کشور به خوبی از پس شرایط حاکم برآمد و با اقتدار پای میز مذاکره نشست.

وی با اشاره به اینکه مشکل امروز جامعه اشتغال است که توجه همگانی مردم و مسئولان را می طلبد، افزود: باید به سمت توسعه اقتصادی کشور هم صدا شویم، تحقق این مهم توسعه همه جانبه کشور را بیش از گذشته میسر می سازد.

شاهمرادی با اعلام اینکه نقش رسانه ها و خبرگزاری ها در دنیای امروزی از اهنیت بالایی برخوردار است و نباید منکر این مساله شد، گفت: امید است رسانه های البرزی نسبت به عملکرد شرکت شهرک های صنعتی استان با دقت هر چه تمام تر وارد عمل شده و با انتقادهای سازنده مسیر بهتری را پیش روی مجموعه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه وجود تنها یک فرد بیکار در خانواده نظام و بنیان آن خانواده را با مشکلات اساسی مواجه می سازد، خاطرنشان کرد: سال گذشته مباحثی در خصوص توسعه شرکت شهرک های صنعتی مطرح اما این امر میسر نشد، به تدریج با اعلام نقطه نظرات خود در این رابطه با مسئولان عالی رتبه استان به نتایج مطلوبی رسیدیم.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز نیاز توسعه با اعلام برخی مسائل احساس شد، افزود: اتوماسیون بخش صنعت روز به روز در حال توسعه است که به طور قطع این امر کاهش بهره مندی از نیروهای انسانی را به همراه دارد.

وی تبدیل مراکز زندگی به مراکز تولید به منظور برون رفت از مشکلات اقتصادی و اشتغالی موجود را ضروری دانست و اعلام کرد:  توسعه صنایع هایتک و دانش بنیان به سبب اینکه الودگی ندارند، امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه می توان صنعت را در نزدیکی و محدوده شهرها با رعایت کامل مسائل زیست محیطی مستقر کرد، گفت: توسعه این قبیل از صنایع امکان پذیر است، عملیات صنعت اشتهارد ۲ به شهرک صنعتی امید البرز تغییر نام پیدا کرده است.

شاهمرادی با بیان اینکه توسعه شهرک های صنعتی و شروع عملیات اجرایی یک شهرک صنعتی دیگر در نجم آباد از جمله اقدامات این مجموعه محسوب می شود، تصریح کرد: در شهرک های صنعتی بالغ بر ۵۴ هزار شغل وجود دارد که باید ثابت و یا حتی افزایش پیدا کند که این امر با برنامه جدید و نوین امکان پذیر است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز بیان کرد: ۵ هزار و ۲۰۰ تعهد شغلی برای شرکت شهرک های صنعتی استان البرز در نظر گرفته شده است که امیداوریم بیش از این ظرفیت بستر اشتغال در استان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در حال ایجاد یک شهرک صنفی در استان البرز هستیم، اظهار کرد: با انجام این امر بیش از ۵ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد خواهد شد، انتظار داریم اصحاب رسانه در این بخش مساعدت لازم را داشته باشند.

شاهمرادی با بیان اینکه امروز چند مشکل اساسی در بخش صنعت داریم که باید برطرف شود، گفت: تامین آب و برق صنایع از جمله این مشکلات محسوب می شود که باید بررسی و پیگیری شود.

وی با بیان اینکه انتظار داریم با توجه به اهمیت بخش تولید و صنعت مشکلات یاد شده با پیگیری جدی در سطح ملی برطرف شود، گفت: استفاده از پساب ها در بخش تولید و صنعت انجام می شود، لذا این امر توجه ضروری به بخش صنعت را می طلبد.

وی توسعه صادرات کالاهای تولیدی در واحدهای کوچک و متوسط در استان البرز پیگیری و بررسی می شود، گفت: بهره مندی از دانش های فنی برتر دنیا از جمله اهداف این شرکت در سال جاری محسوب می شود.

کد خبر 4003076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha