۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۹:۰۹

سفر بازیکن سابق لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا به کره شمالی

سفر بازیکن سابق لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا به کره شمالی

همزمان با تشدید تنشها در روابط واشنگتن- پیونگ یانگ، یکی از بازیکنان سابق بسکتبال آمریکا قرار است روز سه شنبه به کره شمالی سفر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی اِن اِن، دو تن از مقامات کره شمالی در گفتگو با این خبرگزاری اعلام کردند که «دنیس رادمن» بازیکن سابق و مشهور لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا قرار است روز سه شنبه وارد پیونگ یانگ شود.

ورود رادمن به پیونگ یانگ در حالی صورت می گیرد که تنشها میان آمریکا و کره شمالی در بالاترین حد خود ظرف سالهای گذشته قرار دارد و چهار شهروند آمریکایی نیز در زندانهای کره شمالی بسر می برند.

هدف و انگیزه رادمن از این سفر به کره شمالی هنوز مشخص نیست، اما این بازیکن سابق و تاحدودی عجیب و غریب لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا (NBA)- و البته یکی از شرکت کنندگان در برنامه تلویزیونی ترامپ با نام «Celebrity Apprentice»- یکی از معدود شهروندان آمریکایی است که با «کیم جونگ اون» رهبر کنونی کره شمالی دیدار کرده است.

مقامات کره شمالی در پاسخ به پرسشهای خبرنگاران سی اِن اِن در پیونگ یانگ، خبر ورود رادمن به کره شمالی در روز سه شنبه را تأیید کردند؛ اما از ارائه جزئیات بیشتری خودداری نمودند.

گفتنی است که رادمن تاکنون دست کم چهاربار از کره شمالی دیدن کرده که سه مرتبه آن در فاصله سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ صورت گرفته است.

یکی از مقامات بلندپایه دولت آمریکا اعلام کرد که وزارت امور خارجه این کشور از قصد رادمن برای سفر به کره شمالی مطلع بوده است، اما تأکید می کند که حضور وی در کره شمالی فاقد هرگونه انگیزه و قصد سیاسی است.

آخرین دیدار رادمن در ژانویه ۲۰۱۴ در حالی انجام شد که وی به همراه گروهی از بازیکنان سابق لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا در یک بازی بسکتبال دوستانه شرکت کردند. این بازی بسکتبال هدیه ای بود به مناسبت زادروز رهبر کره شمالی که گفته می شود یکی از طرفداران پروپاقرص بازی بسکتبال است.

رادمن مجموعه سفرهای خود به کره شمالی را پروژه «دیپلماسی بسکتبال» می خواند و از سفر خود به پیونگ بانگ به مناسبت زادروز رهبر کره شمالی به عنوان «ایده ای عالی برای جهان» دفاع می کند.

با این حال، این سفر رادمن به پیونگ یانگ اولین سفر وی در دوران ریاست جمهوری ترامپ است. ترامپ پیش از ورود به عرصه سیاست و در مصاحبه ای با شبکه خبری فاکس نیوز، از یکی از سفرهای رادمن به کره شمالی در سال ۲۰۱۳ تمجید کرد. اما نکته قابل توجه آن است که در آن زمان، روابط پیونگ یانگ- واشنگتن در مقایسه با زمان حاضر با تنش بسیار کمتری همراه بود.

کد خبر 4003196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha