۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۰۰

تعیین عرصه و حریم تپه‌های دشت شوشان در دستور کار قرار گرفت

 تعیین عرصه و حریم تپه‌های دشت شوشان در دستور کار قرار گرفت

طرح بررسی و شناسایی دشت شوشان و شمال خوزستان درحالی تهیه و در مرحله اجرا قرار گرفت که نتیجه این طرح تعیین عرصه و حریم محوطه‌های این بخش از شمال خوزستان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ «محمدحسن ارسطوزاده» مدیر پایگاه میراث جهانی شوش با اعلام این مطلب گفت: طرح بررسی و شناسایی دشت شوشان و شمال خوزستان که نتیجه آن تعیین عرصه و حریم محوطه‌های تاریخی این منطقه است از یک سو موجب شناسایی محوطه‌های جدید می‌شود و از سوی دیگر نسبت به وضعیت محوطه‌هایی که پیشتر شناسایی و مستندسازی شده بود دوباره مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: محوطه‌های جدیدی که در این طرح شناسایی می شود پس از مستندنگاری، در فهرست آثار تاریخی کشور ثبت و پس از آن عرصه و حریم آنها توسط کارشناسان تعیین می شود.

آن طور که ارسطوزاده اعلام می کند، هم اکنون ۵۳ تپه در شمال خوزستان و دشت شوشان شناسایی شده و مدارک آن‌ها برای ثبت و تعیین عرصه و حریم آماده شده است. این درحالی است که در طی بررسی و شناسایی مناطقی که در معرض خطر هستند و مورد تهدید توسعه‌های عمرانی و کشاورزی قرار گرفته اند به صورت اضطراری ثبت و مدارک آنها تکمیل می‌شود تا از این طریق به لحاظ قانونی مورد پوشش حفاظتی سریعتری قرار گیرند.

کد خبر 4003783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha