۱۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۷:۰۲

رازانی در جمع مردم کوزران:

وزارت نیرو درمورد توجیه اقتصادی سامانه سردسیری دچار تردید شده است

وزارت نیرو درمورد توجیه اقتصادی سامانه سردسیری دچار تردید شده است

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: طرح سامانه سردسیری در مرحله مطالعه است و وزارت نیرو در مورد توجیه اقتصادی آن دچار تردید شده و مذاکرات و پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله رازانی، استاندار کرمانشاه امروز پنجشنبه طی سفری کاری به بخش کوزران از توابع شهرستان کرمانشاه از سراب قره دانه و پروژه‌های کشاورزی بخش کوزران بازدید به عمل آورد.

از برنامه‌های سفر امروز استاندار، افتتاح کارخانه آب معدنی نشاط نوش کوزران بود.

مجتبی نیک کردار، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در جریان این سفر از تخصیص ۲ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به بخش کوزران طی سال جاری خبر داد.

رازانی سپس در جمع مردم کوزران حاضر شد و اعلام کرد که هرگونه تبعیض در زمینه استخدام جوانان کرمانشاهی و از جمله جوانان اهل حق غیرقانونی است و اصولاً مردم ایران برای برداشته شدن تبعیض‌ها انقلاب کردند.

وی همچنین اظهار داشت: طی دهه‌های گذشته خدمات عظیمی از سوی نظام به مناطق روستایی و بخش‌ها و شهرستان‌های مختلف صورت گرفته است و اگر به دو دهه قبل بازگردیم می‌بینیم که راهی طولانی و افتخارآمیز را طی کردیم و خدمات بسیار درخشانی انجام شده است.

وی گفت: در اوایل انقلاب، بسیاری از زنان موقع زایمان دچار مرگ می‌شدند و یا بسیاری از نوزادان در بدو تولد از میان می‌رفتند و درصد زیادی از بچه ها و به خصوص دخترها به دلیل کمبود مدارس روستایی از تحصیل باز می‌ماندند، ولی اکنون روستاها دارای مدارس و امکانات تحصیلی هستند و از آب، برق، مخابرات و راه مناسب برخوردارند و اکثریت قریب به اتفاق روستاهای بالای ۲۰ خانوار گاز رسانی شده اند.

رازانی ترمیم آسفالت جاده کوزران به کرمانشاه را از مطالبات مردم منطقه دانست و گفت: این مهم  به زودی انجام می‌شود و سیستم فاضلاب شهری کوزران نیز اجرا خواهد شد.

سد گاوشان بیش از ۳۰۰۰ هکتار از اراضی بخش بیلوار را زیر پوشش قرار داده است

وی گفت: جوانان بخش کوزران برای اشتغال، تنها منتظر دولت نمانند و خودشان به تلاش و ایده پردازی بپردازند و از ظرفیت‌های حوزه کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی کوزران برای اشتغال زایی استفاده کنند و دولت نیز حامی آنها خواهد بود.

رازانی با بیان اینکه طرح سامانه سردسیری در مرحله مطالعه است، گفت: وزارت نیرو در مورد توجیه اقتصادی آن دچار تردید است و مذاکرات و پیگیری ها در این زمینه ادامه دارد.

استاندار کرمانشاه همچنین در دیدار با مردم بیلوار اظهار داشت: اگرچه هنوز آثاری از محرومیت در بخش بیلوار به چشم می‌خورد، اما باید این بخش را از زمره بخشهای محروم استان خارج بدانیم.

وی با بیان اینکه ‌مطالبات مردم بخش بیلوار را پیگیری و برای حل آن تلاش می‌کنیم، گفت: سد گاوشان بیش از ۳۰۰۰ هکتار از اراضی بخش بیلوار را زیر پوشش قرار داده و باید از ظرفیت‌های بی نظیر کشاورزی این بخش بهترین استفاده شود.

رازانی با بیان اینکه قرار گرفتن بخش بیلوار بر محور مواصلاتی کرمانشاه -سنندج، این بخش را تبدیل به یک نقطه ترانزیتی مهم در منطقه غرب کشور کرده، گفت: از مهندس نیک کردار معاون عمرانی استانداری خواسته‌ام که ساماندهی وضعیت عمران شهری در شهر بیلوار را به صورت جدی پیگیری و ‌اجرا نماید.

وی افزود: برای تولید، اشتغالزایی و افزایش درآمد در بخش بیلوار، بر اساس ظرفیتهای موجود، توسعه باغات، توسعه کشت گلخانه ای، توسعه دامپروری و دامداری باید مبنا قرار گیرد.

رازانی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید بیش از ششصد روستای استان از نعمت گاز بهره مند شدند.

کد خبر 4023526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha